نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 15:11

صنعت نفت بازسازی سینما تربیت جزیره خارگ را اجرا کند

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: صنعت نفت بازسازی سینما تربیت جزیره خارگ را تا اواخر شهریور ماه به سرانجام برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: مباحث تعلیم و تربیت و اوقات فراغت دانش آموزان باید به آنها اهمیت ویژه ای داده شود و توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و مدارس جزیره خارگ به صورت ویژه پیگیری و رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سابقه جزیره خارگ در هشت سال دفاع مقدس و دلاور مردی‌های مردمان این جزیره بر هیچکس پوشیده نیست افزود: پتروشیمی جزیره خارگ در اسرع وقت مدرسه شهید مطهری این جزیره را با هماهنگی و همکاری اداره کل نوسازی مدارس در دستور کار و احداث قرار دهند.

پورات گفت: همچنین مدرسه شهدای این جزیره که از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است، مبلغ پنج میلیارد تومان برای تکمیل آن توسط سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص داده شده که تا مهر ماه امسال اداره کل نوسازی مدارس استان باید این مدرسه را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

لزوم بهبود وضعیت مدارس خارگ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: تعمیر، رنگ آمیزی و محوطه سازی مدارس موجود در جزیره خارگ توسط پتروشیمی‌های مستقر و اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شود.

پورات با بیان اینکه حق مرزی و عملیاتی برای معلمان جزیره خارگ پیگیری خواهیم کرد، افزود: مدرسه شهید رزمجو این جزیره به صورت مشارکتی توسط صنعت نفت و اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل نوسازی مدارس، شرکت نفت به همراه بخشداری جزیره خارگ پیگیری ساخت کانون فرهنگی و تربیتی این جزیره را در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: صنعت نفت پیگیری و بازسازی سینما تربیت جزیره خارگ را تا اواخر شهریور ماه به انجام رساند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271170

مهمترین اخبار ایران و جهان: