نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 13:53

سپاه پاسداران مولفه اقتدار انقلاب اسلامی است

تربت حیدریه ـ مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: سپاه پاسداران یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی است که پشتوانه مردمی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خیاط ظهر شنبه در ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه در تربت حیدریه اظهار کرد: سپاه پاسداران یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام اسلامی است که پشتوانه مردمی دارد و علاوه بر اینکه قدرتمند شده، تولید قدرت نیز کرده و خواب را از چشم دشمنان اسلام ربوده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: نخستین دلیل دشمنی استکبار با سپاه پاسداران آن است که سپاه در صحنه‌های جهاد بر همان روحیه اولیه انقلابی، جهادی و متدین خود باقی مانده و این در حالی است که حوادث روزگار خیلی از نهادها را حتی استحاله کرده و برخی وجود خارجی هم ندارند اما سپاه در این مسیر باقی ماند.

وی دومین دلیل دشمنی استکبار، قدرت و تولید قدرت توسط این نهاد انقلابی است و امروز بعنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی دنیا در بخش‌های مختلف نظامی، دفاعی، علمی و تحقیقاتی قرار گرفته است را عنوان کرد.

حجت الاسلام خیاط گفت: خط شکنی سپاه در عرصه‌های مختلف سومین دلیل دشمن علیه این نهاد است، سپاه در عرصه سازندگی، حوادث و بلایای طبیعی، صحنه‌های سیاسی، محرومیت زدایی و هر کجا انقلاب نیاز داشته حضور فعال داشته و این دشمن را عصبانی کرده است.

جهاد تبیین مهمترین عرصه مبارزه با دشمن است

رئیس حوزه علمیه خراسان رضوی تصریح کرد: سال جنگ جهانی علیه یمن به راه انداختند، البته ظاهر آن سعودی و اماراتی است اما هدف آنها درهم شکستن اقتدار جمهوری اسلامی است، هرچند زحمت درست کردند اما عزت آفرینی که توسط سپاه و نیروهای مسلح بدین واسطه بوجود آمده بی نظیر است.

وی افزود: نیروهای خطرناک داعش که سال‌های سال توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل آموزش دیده بودند تا پایگاه‌های اقتدار ایران در منطقه را از بین ببرند با حضور میدانی سپاه و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی این توطئه ترکیبی و چند لایه خنثی شد.

حجت الاسلام خیاط گفت: امروز دیگر گزینه نظامی جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند و این یعنی اقتدار که توسط نیروهای مسلح و بویژه سپاه پاسداران بوجود آمده است، لذا دشمن از مؤلفه‌های نظامی ناامید شده اما بدنبال جنگ ترکیبی و شناختی است تا اذهان و افکار نوجوان و جوانان را منحرف کند.

رئیس حوزه علمیه خراسان رضوی بیان کرد: امروز مهمترین حضور در میدان، عرصه جهاد تبیین است و دشمن با سواستفاده از ناآگاهی برخی نوجوانان و جوانان می‌خواهد دوران پهلوی را تطهیر کند لذا جنایت‌ها و خیانت‌های دوران پهلوی‌ها باید برای مردم بخصوص نسل امروز تبیین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056026

مهمترین اخبار ایران و جهان: