نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:20

امام جمعه کرج: جوانان باید مسیر گام دوم انقلاب را طی کنند

امام جمعه کرج گفت: گام دوم انقلاب دارای چشم انداز متقن است که هنوز به گفتمان تبدیل نشده و توسعه نیافته است؛ جوانان باید این مسیر را طی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج،در خطبه‌های نماز جمعه کرج، ضمن بیانم آنچه گذشت سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به شهادت مظلومانه انسان‌های آزادیخواه اشاره کرد و گفت: ۱۶ سال سیاهی ظلم و فساد بر ایران حاکم بود که خیانت‌های فراوانی به ملت و کشور ایران شد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی عجیب ترین تحول در ایران به وجود آمد و مستکبران را در شوک فرو برد.

حسینی همدانی تصریح کرد: ایران اسلامی در برابر ۲ ابرقدرت جهان ایستاد و هشت سال جنگ مدیریت شد و برای اولین بار در تاریخ ایران یک میلی متر خاک واگذار نشد.

وی گفت : انقلاب اسلامی سیاست های آمریکا را در منطقه زمین گیر کرد و دشمنان دائم در حال خفت و ذلت هستند.

حسینی همدانی افزود: برای ایران فشار حداکثری درست کردند اما شکست خوردند آمریکا در عین الاسد از ایران سیلی محکم خورد و اکنون در حال عقب نشینی از منطقه است.

امام جمعه کرج گفت: بدون تردید اگر رهبری امام از سال ۴۲ نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و تثبیت انقلاب صورت نمی گرفت .

امام جمعه کرج اظهار کرد: امام با تیزبینی همه رویدادها و جوانب را رصد کرد؛ بطوریکه زمانی که سلمان رشدی مرتد به مقدسات توهین کرد امام راحل (ره) حکم ارتداد وی را صادر کرد.

وی اظهار کرد: مسیر انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب ترسیم شده و اینک شاهد ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به خوبی صیانت شود و با قوت و قدرت نقشه راه کشور را پیش ببریم.

امام جمعه کرج گفت: گام دوم انقلاب دارای چشم انداز متقن است که هنوز به گفتمان تبدیل نشده و توسعه نیافته است؛ جوانان باید این مسیر را طی کنند.

وی اظهارکرد: مسیر در بیانیه ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای دولت مهدوی است و این پیام را می دهد که انقلاب زنده است.

وی اظهار کرد: همه قشرها از دانشمندان، دانشجویان، معلمان، نظامیان، صنعتگران و سایر قشرهای برای پیشبرد اهداف انقلاب باید پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به فرمان عفو رهبری در خصوص زندانیان، اظهار کرد: رهبر انقلاب در این اقدام ارزشمند عفو پدرانه صادر فرمودند و کسانی که با برنامه ریزی دشمنان نیز فریب خوردند، مورد عفو واقع شدند.

وی گفت: این عفو طراحی شوم دشمنان را به هم ریخت و کینه توزی‌ها را به محبت تبدیل کرد و امام امت و امت در کنار هم هستند.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: امت امامی می‌خواهد تا با هوشمندی شرایط را تشخیص بدهد و کشتی امت را در دریای مواج به سلامت به ساحل برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بدون اشاره به نام دستگاه اجرایی خاصی در البرز، اظهار کرد: برخی نمی گذارند کارها در البرز پیش برود؛ ناامید کردن مردم در این زمان درست نیست اسم دستگاه را فعلا نمی برم گاهی در تصویب قوانین شهری مسیری طی می‌شود که ضررهای اجتماعی زیادی به همرا دارد.

وی گفت: باید حفظ سرمایه اجتماعی و شهری داشته باشید و جذب سرمایه گذاری کنید و افراد را در استان راغب کنید تا فعالیت های اقتصادی و تولیدی رشد کند؛ گاهی با قانون که در دست دستگاه‌ها است کاری می‌کنند که سرمایه از استان خارج شود و شغل و اشتغال آسیب ببیند.

امام جمعه کرج اظهار کرد: دستگاه‌های مسؤول مبارزه با فساد و منکرات را کنار نگذارند و معروفات را توسعه بدهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031826

مهمترین اخبار ایران و جهان: