نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 17:10

برگزاری همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی در مشهد

مشهد ـ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: همایش ملی علامه مصباح یزدی ۱۱ اسفندماه به میزبانی مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خیاط ظهر سه شنبه در نشست خبری ستاد همایش ملی بزرگداشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با اشاره به شخصیت متفکر و برجسته علامه مصباح یزدی اظهار کرد: علامه از جمله افراد برجسته علمی و فرهنگی و شخصیتی جامع الاطراف در زمینه مسائل سیاسی، فکری، اندیشه‌ای و معارفی و عالمی برجسته، ممتاز، نوآور و مبتکر است. برگزاری جلسه ستاد همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله مصباح در مشهد

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اندیشه فکری علامه به ویژه از دهه ۷۰ مورد توجه دانشگاهیان، حوزویان و شخصیت‌های برجسته بوده است، گفت: این موضوع را می‌توان در صدها پایان نامه دانشگاهی و حوزوی در رابطه با شخصیت علامه جستجو کرد.

وی با اشاره به ۱۷۰ از آثار علمی و تالیفات آیت الله مصباح یزدی افزود: از اواسط دهه ۷۰ مباحث فکری و چالشی شأن در خصوص مبانی انقلاب اسلامی جدی تر و در رسانه‌های ما پررنگ‌تر شد وبه علت مقابله وی با سیل هجوم مباحث و شبهات، دشمنان تلاش زیادی برای تخریب او داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرازی بزرگداشت علامه مصباح یزدی را یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیت دانستند گفت: با توجه به دغدغه‌های بنیادین و نظریه پردازی‌های ایشان در علوم انسانی و اسلامی که این مباحث در حوزه علمیه پررنگ‌تر است، حوزه علمیه خراسان با همکاری سایر نهادها همایش ملی در خصوص بزرگداشت آن شخصیت برجسته را در مشهد برگزار می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: ۱۳ نشست تخصصی در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی در مدت ده روز در مشهد برگزار و ویژه نامه همایش نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی پنجشنبه ۱۱ اسفند از ۸:۳۰ صبح تا اذان ظهر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهی ۱۷۰ اثر علامه نیز در معرض علاقمندان قرار گرفته و خیابانی در مشهد مقدس نیز به نام علامه مصباح یزدی نامگذاری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063726

مهمترین اخبار ایران و جهان: