نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:53

انقلاب اسلامی راهی برای عبور از مدرنیته و ترویج فرهنگ الهی است

کیش - امام جمعه کیش گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران راهی برای عبور جامعه بشری از مدرنیته غربی و آغاز ترویج فرهنگ معنوی بر اساس آموزه های الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با تبریک فرا رسیدم ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سابروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب مانند بارقه ای امید و حیات بخش بوده و همانند وعده قرآن کریم نهضتی امیدوار کننده برای مستضعفان جهان است تا این حکومت را به دست صالحان برسانند.

وی افزود: این انقلاب و فرهنگی که در پیش گرفته راهی برای عبور از مدرنیته و آغاز ترویج فرهنگ معنوی و الهی در جهان و پایان دادن به فرهنگ و تمدن غربی است و به همین دلیل دشمنان و بدخواهان انقلاب و اسلام همواره از تمام راه ها برای توهین به مقدسات این دین و انقلاب استفاده می کنند.

وی یادآور شد: این دشمنی های گام های آنان برای به تاخیر انداختن افول و سقوط فرهنگ غربی است اما در نتیجه اتکا به پشتیبانی مردم، تبعیت از رهبر انقلاب و اعمال دستورات الهی بدون شک انقلاب اسلامی همانند سال گذشته پیروز میدان خواهد بود.

امام جمعه کیش همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: این امام همام برهان دین بر خلق بود و اولین یار پیامبر و شجاع ترین یاور مظلومان است که بشریت با حماسه و رشادت‌های او متحول کرد.

وی افزود: زندگانی پر بار این امام از نخستین روزهای ترویج یگانه پرستی در فضای کفرآلود و پر مخاطره مکه و شجاعت بی بدیل ایشان در میدان های نبرد گرفته تا گسترش اسلام و پذیرفتن مسوولیت قضاوت و رهبری امت سرشار از پند و حکمت و معرفت است که باید در زمان حاضر الگوی آحاد مختلف جامعه باشد.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز با اشاره به سالروز ارتحال حضرت زینب کبری یادآور شد: این بانو نمونه بارزی است که عظمت شخصیت زن از نگاه اسلام را به جهانیان تبیین کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017126

مهمترین اخبار ایران و جهان: