نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 18:10

انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کرد

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در دنیا ایجاد کرد، گفت: رمز بقای انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام حکومتی نوین پشتوانه فکری توحیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستارا با گرامیداشتن آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انقلابی بود که در دنیا گفتمان جدیدی را ایجاد کرد آن هم در دوره‌ای که دنیا درگیر جنگ‌های سرد و فضای دور از معنویت بود و فقط فضای رقابت‌های سیاسی و امنیتی بود و قدرت دنیا در ۲ بلوک شرق و غرب خلاصه شده بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی تفکر مادی گرایی که هیچ معنویتی در آنجا نداشت و هیچ نقشی برای خدا در آن قائل نبودند را کنار زد و یک تفکر معنوی آسمانی، دینی و نهضت اسلامی برخاسته از تفکرات قرآن و دین مبین اسلام و تفکرات مکتب حقی اهل بیت و نهاد مرجعیت و حوزه‌های علمیه به رهبری امام خمینی بلند شد و تمام معادلات شرق و غرب را بهم زد.

امام جمعه آستارا رمز دوام و بقای نهضت و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام حکومتی نوین را پشتوانه فکری توحیدی دانست و گفت: ما با دستور خدا با طاغوت مبارزه کردیم چنان که در قرآن کریم در سوره مبارکه بقره خداوند می‌فرماید: هرکسی که نسبت به طاغوت کفر بورزد و نافرمانی کند و به خدا ایمان آورد به آن دستاویز محکم دست انداخته است دیگر که هیچ جدایی وجود نخواهد داشت و نفی طاغوت را حتی بر خود ایمان مقدم می‌داند.

حجت الاسلام باقری رمز موفقیت جمهوری اسلامی را ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران گفتمان زیادی را وارد ادبیات سیاسی دنیا کرد و همین ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان و نابودی مستکبران و اینکه ملت‌های مختلف از ما درس گرفتند و الگو گرفتند و انقلاب‌ها تشکیل دادند و مقابل طاغوت‌های زمان خودشان ایستادند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب هم زمانی که نظام جمهوری اسلامی مستقر شد تمام امکاناتی که به دست آوردیم و تمام این پیشرفت‌ها و اینکه ما فعل خواستن را تبدیل به توانستن کردیم همه از گفتمان انقلاب اسلامی بوده و هست.

امام جمعه آستارا با اشاره به اهداف دیرینه دشمنان مبنی بر تضعیف ایران بیان داشت: دشمنان از همان دوران قاجار و پهلوی جوری چینش کرده بودند که ایران ضعیف بشود و نمونه دیگر آن جداسازی منطقه قفقاز از کشور بود؛ امروز اگر جمهوری آذربایجان مواضعی نادرست می‌گیرد، ناشی از همان سیاست‌ها است.

وی تصریح کرد: حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران محکوم است اما اینکه چنین حادثه‌ای را تروریسم بین‌المللی بنامند و حرف‌های مورد نظر رژیم صهیونیستی را بزنند، پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام باقری با اشاره به همسایگی و دوستی دیرینه دو کشور اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان افزود: مردم دو کشور باهم نسبت‌های فامیلی، فرهنگ و عقیده مشترک دارند و بر همین اساس باید باهم متحد شوند؛ نه اینکه اجازه نفوذ و نقش‌آفرینی اسرائیل و غربی‌ها داده شود یا با کارشکنی و سخت‌گیری روابط ۲ کشور تضعیف شود.

حجت‌الاسلام باقری ارومی بیان کرد: راهی که جمهوری آذربایجان می‌رود اشتباه است و خارج کردن سفیر آن کشور از تهران در راستای کاهش سطح روابط ۲ کشور در نهایت دودش به چشم خود جمهوری آذربایجان خواهد رفت؛ این مسائل را مردم باید بدانند و آگاه باشند که چه مسائلی در جریان است و در پشت پرده چه اتفاق‌هایی می‌افتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017226

مهمترین اخبار ایران و جهان: