نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 15:52

عراق نیازمند تکنولوژی و صنعت ایران است/ لزوم تحکیم روابط تجاری

خرم‌آباد- رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان اربیل عراق با بیان اینکه عراق نیازمند تکنولوژی و صنعت ایران است، بر لزوم تحکیم روابط تجاری بین ایران و این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، گیلان سعید عزیز امروز سه شنبه در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان، اظهار داشت: ما در اقلیم کردستان در همه اوقات ارتباط خوبی در زمینه‌های اقتصادی و… با جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی، عنوان کرد: خیلی خوشحال هستم که امروز دوستان خود را اینجا میبینم، تلاش می‌کنیم که توسعه روابط اقتصادی و تعاملات تجاری دو طرف را افزایش دهیم و از تجارت یکدیگر به خوبی استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان اربیل عراق، ادامه داد: عراق و اقلیم کردستان یک کشور مصرف کننده است، به کالاها و تکنولوژی شما احتیاج داریم، شما هم به بازار عراق نیازمند هستید، ما همیشه تلاش می‌کنیم و تلاش هم کرده‌ایم که کشور جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه اقتصادی و تجاری با اقلیم کردستان عراق داشته باشد.

گیلان سعید عزیز، گفت: خوشبختانه این روابط تجاری وجود دارد، همیشه از برادران تجار ایرانی خواسته‌ایم که نیازمندی‌های ما را بر اساس خواسته‌های خودمان تأمین کنند.

وی، بیان داشت: این امر از نکاتی است که چندین سال است که به بازرگانان ایران مطرح کرده‌ایم، بازرگانان ایران با بازار عراق هماهنگ باشند تا به خواسته‌های دو طرف در زمینه تجاری برسیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان اربیل عراق، افزود: ما در زمینه تکنولوژی به کشور ایران نیاز داریم و از کشور ایران می‌خواهیم که تکنولوژی خود را در اختیار ما هم قرار دهد تا در راستای توسعه کشور عراق حرکت کنیم.

گیلان سعید عزیز، عنوان کرد: ما به همکاری و هماهنگی شما نیازمند هستیم، خوشحالم که در جمع شما حضور پیدا کرده‌ام و امیدوارم تجار ما امروز از این نشست سود بیشتری به دست آورند، استفاده خوبی داشته باشند و این فرصت برای تحکیم روابط تجاری باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995370

مهمترین اخبار ایران و جهان: