نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 11:22

مقایسه عجیب سرمربی روسیه/ ایران از اسلوونی و اسلواکی قوی‌تر است!

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه در خصوص ارزیابی‌اش از سطح تیم‌های آسیایی گفت: به نظرم ایران از تیم‌های اروپایی مثل اسلواکی و اسلوونی قوی‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال روسیه در فیفادی ماه مارس این فرصت را پیدا کرد تا دو بازی تدارکاتی به ترتیب برابر ایران و عراق انجام بدهد. روسیه که بعد از محرومیت از سوی اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون جهانی فوتبال برای حضور در مسابقات بین المللی طرح انتقال به فوتبال آسیا را دنبال می کند در یک سال اخیر با تیم های قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ایران و عراق بازی کرده است.

روس ها پس از پیروزی برابر قرقیزستان، در سه مسابقه متوالی بعدی به تساوی رسیدند و روز گذشته هم موفق شدند عراق را با نتیجه ۲ بر صفر شکست بدهند.

«والری کارپین» سرمربی تیم ملی روسیه که برای کسب این نتایج تا پیش از رویارویی با عراق تحت فشار قرار داشت، پس از بازی روز گذشته به سئوالی درباره ارزیابی اش از سطح تیم های آسیایی و مقایسه با تیم های اروپایی واکنش نشان داد.

کارپین درباره اینکه فوتبال آسیا قویتر از اروپا است یا ضعیفتر؟ گفت: در مقایسه با چه تیم هایی؟ به نظرم ایران از تیم هایی مثل اسلوونی و اسلواکی قوی تر است. در اروپا تیم های قویتر یا ضعیفتر هستند و در آسیا هم همینطور است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است روسیه از آسیا صعود ساده تری به جام جهانی داشته باشد؟ تاکید کرد: نمی دانم در آسیا چند گروه هستند و چند تیم راهی جام جهانی می شوند اما مطمئناً صعود به جام جهانی از آسیا هم ساده نخواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111826

مهمترین اخبار ایران و جهان: