نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 11:51

بهبود فضای کسب‌و‌کار، مهمترین عامل برای رشد تولید/ اکنون درآمد دلالی از تولید بیشتر است

یک دکترای تخصصی کارثفرینی گفت: برای رشد تولید مهمترین موضوع تسهیل فضای کسب و کار است، در واقع دولت و مجلس باید فضا را برای کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم کنند.

علیرضا دریکوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مهار تورم بحث اقتصاد کلان است و بیشتر به شیوه مدیریت دولت در کنترل خلق پول، بودجه، مقابله با فرار مالیاتی و خصوصی سازی بر می‌گردد، عنوان کرد: برای رشد تولید اما مهمترین موضوع تسهیل فضای کسب و کار است، در واقع دولت و مجلس باید فضا را برای کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم کنند.

وی افزود: برای رشد تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت عملی از کارفرمایان و کارآفرینان است.

این دکتری تخصصی کارآفرینی، گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به رشد تولید کمک کند، حوزه مسکن است.اگر در حوزه مسکن رونق ایجاد شود علاوه بر اشتغال شاهد رشد تولید هم خواهیم بود.

به گفته دریکوند، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری هم با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی، می‌تواند منجر به رشد تولید و رونق اقتصادی شود.

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به رشد تولید شود، استفاده درست از ظرفیت‌ها و داشته‌ها است.

این دکتری تخصصی کارآفرینی، معتقد است: زمانی می‌توان شاهد رشد و افزایش تولید بود که فرآیند زنجیره شغل یعنی سرمایه‌گذاری ، مهارت، توزیع و بازاریابی تکمیل شود.

دریکوند، بیان کرد: در واقع زمانی می‌توانیم تولید را افزایش دهیم که فضای کسب و کار تسهیل شود؛ متاسفانه در کشور ما درآمد دلالی از تولید بیشتر است.

وی افزود: برای حمایت از تولید، باید مواردی همچون بیمه، جلوگیری از فرار مالیاتی، تزریق نقدینگی لازم و موارد دیگری لحاظ شود، زیرا سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیازمند ثبات و آرامش است.

این دکترای تخصصی کارآفرینی تاکید کرد: دولت و مجلس با هماهنگی باید به یک تفاهم حداقلی به عنوان‌ حمایت از تولید برسند. تولید باید خط قرمز تمام دولت‌ها و مجلس باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132970

مهمترین اخبار ایران و جهان: