نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 17:12

عملیات اجرایی خط ۳ متروی تبریز با حضور وزیر کشور آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی خط سوم متروی تبریز در روز پنجشنبه ۱۸ خرداد، توسط وزیر کشور و هیئت همراه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب وحیدکیا  بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت حضور وزیر کشور در پروژه متروی تبریز  اظهار کرد: خط ۳ در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی ۶ متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر عمق مسیر این خط ۲۷ متر از سطح زمین است، تصریح کرد: در افق طرح، تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز ۱۱۰ میلیون در این خط نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط ۱ و ۲ و ۴ نیز حائز اهمیت است.

وی  خاطر نشان کرد: توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب از مزیت های این خط بوده که بخش اعظمی از جابه‌جایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد.

وحیدکیا تصریح کرد: برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه‌ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان، در حدود بیست هزار و پانصد میلیارد تومان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268795

مهمترین اخبار ایران و جهان: