نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 19:43

زنجیره ارزش خرما و میگو در استان بوشهر تکمیل شود

بوشهر- معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر گفت: زنجیره ارزش خرما و میگو در استان بوشهر تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن کوشش تبار عصر چهارشنبه در آئین افتتاح مجتمع پرورش و تکثیر میگو در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زیمنه خرما و میگو دارای ظرفیت بالایی است که زنجیره ارزش آن باید تکمیل شود.

وی با اشاره به شناسایی، مطالعه و توسعه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها اضافه کرد: زنجیره ارزش رقابت‌پذیر در ۳۱ استان کشور شناسایی شده و با تلاش معاونین اقتصادی استانداران، امیدوارم به نتایج بهتری برسیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطر نشان کرد: جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی مورد تاکید وزیر کشور قرار دارد و باید با تنوع محصولات و بازاریابی خارجی، ارزآوری بالایی به ارمغان بیاوریم.

کوشش تبار تصریح کرد: امروز مرکز تکثیر لارو میگو را در استان افتتاح کردیم که گامی به سمت تکمیل زنجیره ارزش یکی از مزیت‌های مهم استان است.

وی بر لزوم تسهیل شرایط صادرات میگو تاکید کرد و افزود: صادرات میگو بخش مهم زنجیره ارزش این مزیت رقابتی است و امیدوارم شاهد صادرات بخش عظیمی از تولیدات استان باشیم.

مجموعه بزرگ تکثیر لارو میگو با ظرفیت ۲۰۰ میلیون قطعه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در جنوب استان، امروز افتتاح شده که ۶۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268907

مهمترین اخبار ایران و جهان: