نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 16:59

صدور گذرنامه ویژه اربعین در دستور کار دولت قرار دارد

کرمانشاه- رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین بین کشورهای ایران و عراق از صدور گذرنامه ویژه اربعین با شرایط خاص در زمان کوتاهی خبر داد.

سیدمجید میراحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قرارگاه اربعین هفته گذشته با حضور وزیر کشور عراق بین کشورهای ایران و عراق برای برنامه‌ریزی و رفع موانع و مشکلات زائران در ایام اربعین حسینی تشکیل شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد استقبال مقامات عراقی قرار گرفت بحث ۲۴ ساعته و شبانه روزی شدن مرز بین المللی خسروی بود که البته این مرز از مرزهای قدیمی کشورمان محسوب می‌شود و در این راستا رایزنیوها تداوم خواهد یافت تا به نتیجه لازم دست یابیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: سال گذشته ۳.۸ میلیون زائر از مرزهای کشورمان راهی کشور عراق و مراسم اربعین شدند و پیش بینی می‌شود این رقم امسال با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی به بیش از چهار میلیون زائر برسد.

میراحمدی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال و سال‌های آینده اربعین در فصل گرم سال برگزار می‌شود چالش اصلی ما در این حوزه گرما و گرمازدگی افراد در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چذابه و حتی عراق است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال تردد زوار از اول ماه صفر آغاز شود و توصیه می‌کنیم زوار سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و سال گذشته یک میلیون زائر قبل از ۱۵ صفر به کشور بازگشتند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: با توافق صورت گرفته با مسئولان عراقی گذرنامه ویژه اربعین صادر خواهد شد و این امر صرفه جویی در هزینه و زمان را به دنبال خواهد داشت که دیگر شاهد صف‌های طولانی برای صدور و دریافت گذرنامه نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266151

مهمترین اخبار ایران و جهان: