نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 02:26

همایش بوشهر شناسی با حضور اندیشمندان برجسته برگزار می‌شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: همایش بزرگ بوشهر شناسی در انتهای سال جاری با حضور اندیشمندان برجسته در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده شنبه شب در نشست هیات‌امنای بنیاد ایران‌شناسی دفتر بوشهر اظهار داشت: بوشهر ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی دارد که باید به نسل جوان و نوجوان شناسانده شوند.

وی افزود: توسعه فرهنگ بوشهر شناسی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شناخت بیشتر از مفاخر و مشاهیر بوشهر در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

استاندار بوشهر از برگزاری همایش بزرگ بوشهر شناسی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در انتهای سال جاری، همایش بزرگ بوشهر شناسی را با حضور اندیشمندان برجسته برگزار می‌کنیم.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: بوشهر از غنی‌ترین استان‌ها در حوزه تاریخی و فرهنگی و علمی گردشگری است و در جای‌جای استان این آثار نمایان است.

وی اضافه کرد: مدرسه سعادت با پیشینه صدسال بعد از مدرسه دارالفنون دومین مدرسه ایران است که نشانه جایگاه فرهنگی و علمی بوشهر است.

محمدی‌زاده ابراز داشت: توجه به این سوابق درخشان تاریخی و اهتمام به حفظ و بازسازی آثار تاریخی در دستور کار است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: این آثار جز افتخارات ماست و می‌تواند برای نسل‌های آینده، الهام‌بخش باشد و وظیفه ماست که به پیشینه تاریخی از بافت قدیمی تا چهار محل و …توجه لازم را داشته باشیم.

محمدی‌زاده در خصوص مصوبه سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر در ارتباط با احیای بافت‌های قدیم گفت: برای احیای بافت قدیم و انجام آن در بوشهر و سیراف، بودجه کامل جذب و کار انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1260251

مهمترین اخبار ایران و جهان: