نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 16:26

وجود 150 هزار هکتار اراضی بافت فرسوده در کشور

رئیس کانون انجمن انبوه سازان کشور گفت: متاسفانه حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور در محلات نا کارآمد و بافت‌های فرسوده قرار دارند.

سید محمد مرتضوی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح همزمان پنج هزار واحد نوسازی مردمی در محلات هدف بازآفرینی شهری در ۱۷ استان و ۶۷ شهر کشور در محله الغدیر گرگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور در بافت‌های فرسوده و نا کارآمد قرار دارند که بخش‌هایی از آن نیز حاشیه شهرها است.

وی تصریح کرد: طبق قانون ساماندهی در سال ۸۶ قرار بود سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده در اقدامات مختلف توسعه شهری به محلات کارآمد تبدیل شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاده است.

رئیس کانون انجمن انبوه سازان کشور خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی در این سال‌ها بخشی از مردم مجبور شدند در حاشیه شهرها ساکن شوند که این امر سبب شد در این سال‌ها نه تنها مساحت بافت‌های فرسوده کاهش پیدا نکرد بلکه این محلات و بافت‌ها روند افزایش داشت.

وی بیان کرد: همانطور که وجود بافت‌های فرسوده و محلات نا کارآمد خطرات فیزیکی و آسیب‌های اجتماعی برای مردم ساکن در آن را دارد به همین اندازه نیز برای سازندگان خطرناک است.

مرتضوی گفت: به نظر می رسد برای تبدیل محلات نا کارآمد و بافت های فرسوده به محلات کارآمد باید توجه به این موضوع در طرح تفضیلی شهری گنجانده شود و توسعه گران اقدامات جامع خود را در این محلات به صورت محله محور نه خانه به خانه یا ساختمان به ساختمان انجام دهند.

وی ابراز کرد: بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده، محلات نا کارآمد و حاشیه شهرها ساکن هستند.
پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255151

مهمترین اخبار ایران و جهان: