نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 09:34

صهیونیست‌ها برای نخستین‌بار در رزمایش «شیر آفریقایی» شرکت می‌کنند

ارتش رژیم صهیونیستی از مشارکت خود در رزمایش «شیر آفریقایی» در مراکش برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد که ۱۲ تن از عناصر نظامی این رژیم به همراه یک فرمانده از تیپ گولانی روز یکشنبه اراضی اشغالی را به مقصد مراکش ترک کردند.

در ادامه این پست آمده است که این عناصر نظامی در رزمایش «شیر آفریقایی ۲۰۲۳» که در مراکش در حال اجرا است شرکت می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این رزمایش هشت هزار تن از نیروهای نظامی ۱۸ کشور از جمله آمریکا و غنا شرکت می‌کنند.

مسئولان مراکشی روز دوشنبه اعلام کردند که نوزدهمین دوره از رزمایش شیر آفریقایی که میان آمریکا و دیگر کشورها، مشترک است آغاز شده است. مسئولان این کشور اشاره‌ای به مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش مذکور نکردند.

بر اساس بیانیه فرماندهی کل ارتش مراکش، این رزمایش تا ۱۶ ژوئن جاری ادامه پیدا خواهد کرد. این نخستین باری است که ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش شیر آفریقایی مشارکت می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲ هفته آتی عناصر نظامی تیپ گولانی در این رزمایش برای رویارویی با چالش‌های رزمی مختلف از جمله نبرد زمینی و نبرد پنهان، مشارکت می‌کنند.

مراکش و رژیم صهیونیستی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را بعد از توقف در سال ۲۰۰۰ و آغاز انتفاضه دوم فلسطین، از سرگرفته اند.

نخستین دور از رزمایش شیر آفریقایی میان مراکش و آمریکا در سال ۲۰۰۷ با مشارکت نظامیان کشورهای اروپایی و آفریقایی آغاز شد و هر سال اجرا می‌شود.

آمریکا و مراکش در ۲ اکتبر ۲۰۲۰ یک نقشه راه در زمینه همکاری‌های دفاعی و نظامی به مدت ۱۰ سال امضا کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264807

مهمترین اخبار ایران و جهان: