نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 16:39

ظرفیت تشکل‌های دینی برای نقش آفرینی فرهنگی باید ارتقا یابد

شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: ظرفیت تشکل‌های دینی شاخص در راستای نقش آفرینی ویژه در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی بایستی ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن قانع ظهر سه شنبه در دوره معرفت و مها رت افزایی در آوردگاه تمدنی با اشاره به اینکه این دوره به عنوان نشست اول منطقه‌ای در کشور با حضور اساتید مجرب از سراسر کشور به میزبانی شهر شیراز در حال برگزاری است، تاکید کرد: ظرفیت هیئت‌ها و تشکل‌های دینی شاخص در راستای نقش آفرینی ویژه، در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی بایستی ارتقا یابد.

او ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های محتوایی و مهارتی که پیش بینی شده است، بتوانیم هیئات را به طراز مطلوب که مدنظر مقام معظم رهبری که در عرصه "جهاد تبیین"، "بیان دستاوردهای انقلاب" و "مدیریت معنوی و معرفتی آحاد جامعه" است، برسانیم.

قانع در ادامه به دو ظرفیت مسجد و هیئت به عنوان دو نهاد فرهنگی اشاره و بیان کرد: این دو ظرفیت نقطه اتصال کانونی "مردم با توحید" و "مردم با امر ولایت" است و زیر ساخت این دو نهاد مقدس ظرفیت‌های فطری بشر است و حضرت آقا بر این باورند که ما در راستای هدایت و ایجاد الگوی ولایت‌پذیری نگریزیم که ظرفیت‌های این دو نهاد را بشناسم و با برنامه سازی در این راستا بتوانیم بر جبهه باطل و اغواگری تمدن غرب فائق بیاییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان تاکید کرد که ظرفیت‌های دو نهاد مسجد و هیئت اگر رها شوند، قطعاً یک صیانت بخشی به جوانان خواهد داشت و در این راستا مسئله بسیار مهم ولایت اجتماعی و جامعه توحیدی در پرتو این دو نهاد رقم بزنیم و شرط اساسی و بهره‌گیری از این دو ظرفیت این است که کنشگران عرصه هیئت و مسجد و تشکل‌های دینی در عرصه تولید و اجرای برنامه و همچنین بهره‌گیری از روحیه‌ها و جنبه‌های آحاد بشر توانمند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038295

مهمترین اخبار ایران و جهان: