نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:03

«جنگ ارزی» در ادامه نبرد ترکیبی دشمنان است

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود گفت: جنگ ارزی در امتداد جنگ ترکیبی دشمن است و انتظار می‌رود تا مسئولان تدابیری برای خنثی سازی آثار آن از معیشت مردم اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن بیان اینکه جوانی یک فرصت تکرار نشدنی است زیرا در این مقطع جوان در اوج برافروختگی و نشاط و شور و هیجان است که هم می‌تواند باعث رشد و تکامل باشد و هم نابسامانی، تاکید کرد: تربیت در این دوره با سرنوشت دنیا و آخرت انسان گره خورده است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای برای جوانان خود سرمایه گذاری کند سود بیشتری می‌برد، افزود: اهمیت دستگاه‌های فرهنگی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این نقطه معلوم می‌شود و مسامحه در این امر نابخشودنی است.

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: داشتن متون آموزشی و تربیتی مناسب و به روز و جذب معلمان و اساتید دلسوز از بُن دندان معتقد که کلید داران این گنجینه تجدید پذیرند رسالتی الهی و مسئولیتی خطیر محسوب می‌شود نمونه‌های تربیت صحیح در جوانان کربلا با ویژگی‌های وفاداری، شهادت طلبی و حق مداری و شجاعت تجلی کرد.

عبداللهیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۹۴ بر جهاد تبیین تاکید دارند زیرا جوانان سوالاتی مانند چرایی انقلاب و جنگ تحمیلی و قطع رابطه با آمریکا و دفاع از حرم و شبهات مطرح شده درباره فلسفه مجلس خبرگان رهبری دارند که باید پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه روز نیمه شعبان روز سرباز گمنام نام گرفته و این فرصتی است برای قدر دانی از سربازانی است که مظلومانه در نقش دیده بانی که در دل دشمن تحرکات آن را رصد می‌کنند و گاهی در نهایت به شرف شهادت نائل می‌شوند است، تاکید کرد: اگر سپاه پاسداران سربازان ظاهر و آشکار و حاضر در میدان هستند آنان نیز سپاه پاسداران انقلاب در لایه‌های پنهان نبرد نامتقارن محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت شاهرود همچنین در ادامه گفت: ما جنگ ارزی را در امتداد جنگ ترکیبی دشمن می‌دانیم و انتظار آن است که مسئولان و خدمتگزاران تدابیری برای خنثی سازی آثار آن در معیشت مردم اتخاذ و عوامل داخلی آن‌ها را شناسایی و مجازات کنند.

عبداللهیان همچنین در دیگر بخش سخنان خود به برچیده شدن دفتر ایران اینترنشنال از لندن اشاره کرد و ابراز داشت: انتقال اینترنشنال به آمریکا هم دارای پیام‌هایی است که هوشیارانه باید آن را رصد کرد اولاً فرار از مواجهه با مسئولان امنیتی ایران و به خدمت گرفتن آن‌ها از طرف جمهوری اسلامی و یا تقویت جبهه مجازی و عناصر ایرانی وابسته به آمریکا از احتمالات دیگر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1069907

مهمترین اخبار ایران و جهان: