نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:44

انقلاب اسلامی ایران باعث خودباوری ملت در همه حیطه‌ها شد

امام جمعه خرم‌آباد عزت و خودباوری را محصول گفتمان انقلاب اسلامی دانست، گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث خودباوری مردم در همه حیطه‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان بر ضرورت حضور هر چه باشکوه تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید نمود و بیان داشت: ۲۲ بهمن ترجمان حضور انبوه و متراکم مردم است و اتحاد ملی را باید در قاب ۲۲ بهمن مشاهده نمود.

وی از آحاد مردم برای حضور ر راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و افزود: حضور مردم در راهپیمایی نشان‌دهنده دلبستگی مردم به نظام و ایستادگی آنان در برابر زورگویان است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی مردم در سرنوشت خود هیچ دخالتی نداشتند اما امروز همه انتخاب‌ها توسط مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: در دوران طاغوت مردم زیر شکنجه و تبعید و ظلم و ستم کمر خم کرده بودند و حاکمان مستبد جز به اطرافیان خود، به کسی اهمیت نمی‌دادند. کار حاکمان پهلوی این بود که دسترنج مردم را به غارت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در رژیم پهلوی اقتصاد ایران وابسته به آمریکا و انگلیس بود و از طرفی فساد و فحشا، رایج بود. اوج بی‌عفتی، بی‌حیایی و فساد شاه پهلوی به جایی رسید که سازمانی تشکیل شد تا خواستنی‌های ضداخلاقی او را تامین کند.

شاهرخی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی پیشرفت علمی را تقلید کورکورانه از غرب قلمداد می‌کرد، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران باعث خودباوری مردم در همه حیطه‌ها شد.

وی عزت و خودباوری را محصول گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز مردم ما مستقل هستند و در سرنوشت خود دخالت دارند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: قطع نفوذ بیگانه در تصمیم‌گیری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. در رژیم پهلوی، قدرت‌های بزرگ حتی اجازه ورود مردم به باشگاه‌های علمی را نمی‌دادند.

وی به وابستگی نظامی ایران به آمریکا تا پیش از اننقلاب اشاره و تصریح کرد: ترفیع درجه نظامی در گذشته منوط به موافقت آمریکا بود.

شاهرخی گفت: امروز ایران اسلامی از کشورهای برتر جهان در تولید پهباد و موشک رادار گریز است و این عزت و اقتدار به برکت انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان به زلزله اخیر سوریه و ترکیه و تبعیض کشورها در کمک رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: خدمت به مردم زلزله زده ترکیه کاری درست است اما ممانعت از رسیدگی به زلزله‌زدگان سوریه، مخالف حقوق بشر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031907

مهمترین اخبار ایران و جهان: