نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 14:28

۵۹ مدرسه در خوی به عنوان کمپ اسکان زلزله‌زدگان استفاده می‌شود

ارومیه - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۵۹ مدرسه به عنوان کمپ اسکان زلزله زدگان در خوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از از مدارس شهرستان خوی و روند آموزش در کلاس‌های درس این منطقه اظهار کرد: ۵۹ مدرسه به عنوان کمپ اسکان زلزله زدگان در خوی مورد استفاده قرار می‌گیرد که انتقال این کمپ‌ها از مدارس به سایر اماکن در بهبود شرایط آموزش حضوری دانش آموزان تأثیر مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرهنگیان با بهره گیری از نفوذ کلامی و اعتمادی که شهروندان و خانواده‌ها به آنان دارند لازم است در اقناع سازی و ایجاد آرامش روانی جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا زندگی در این شهرستان به روال عادی خود بازگردد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان به هنگام وقوع پس لرزه الزامی است و استفاده از ظرفیت مشاوران متخصص در ایجاد آرامش روانی لازم است همچنان در دستور کار باشد.

مطهری اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان جهت تسریع در روند بازسازی، مقاوم سازی و تعمیرات مدارس با آسیب اساسی و نیازمند تخریب انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۴۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی هریک از ۴۲ مدرسه دارای آسیب جزئی به حساب آنان واریز شده تا با انجام امور مربوطه، حضور دانش آموزان بدون دغدغه در مدارس صورت گیرد.

در زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر که روز هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی از شهرستان‌های آذربایجان غربی رخ داد، بیش از ۲۰۰ مدرسه دچار آسیب شدند که از این تعداد ۲۴، مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044495

مهمترین اخبار ایران و جهان: