نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:45

تمرکز دشمن بر روی گرانی‌ها/ مسئولان علت تورم را توضیح دهند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه دشمن در جدیدترین استراتژی روی اقتصاد و گرانی متمرکز شده است، گفت: مسئولان باید علت آن را بیان و چاره جویی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر ضمن بیان اینکه دشمن در همه راهبردهای خود برای مقابله یا به قولی مهار قدرت ایران در منطقه شکست خورده و این بار با طرح‌ریزی گرانی و تورم به صحنه آمده است، ابراز داشت: تورم و افزایش نرخ ارز و اثرپذیری آن روی کالاهای ورودی و اقلام مورد نیاز مردم بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است.

وی با بیان اینکه مردمی که همواره پشتوانه نظام بوده و در هیچ عرصه‌ای پشت نظام و دولت خودشان را خالی نکردند، شایسته رفاه و معیشت مناسب و خوب هستند، افزود: از مسئولان انتظار می‌رود در مورد علت این گرانی‌ها برای مردم توضیح داده و چاره‌جویی کنند.

خطیب جمعه سمنان بابیان اینکه از مسئولان انتظار می‌رود تا با روند گرانی‌ها مقابله کنند، ابراز داشت: می‌بایست این نقشه شوم دشمن را که از دی ماه در زمینه گرانی به صحنه آمده را با تدبیر مناسب خنثی و مردم را از رفاه نسبی برخوردار کرد تا نشاط اجتماعی در کشور حاکم شود.

مطیعی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب که ایران نقشه‌های دشمن را در هم تنیده و آنها را از خاک کشورمان بیرون کرد، استکبار لحظه‌ای آرام ننشسته است، تصریح کرد: غربی‌ها، آمریکا و صهیونیسم در اتاق‌های فکر خود تجزیه خاورمیانه را در سر می‌پرورانند و به دنبال پیاده سازی الگوسازی جدید هستند اما این فتنه‌ها با خروش دریای مردم هیچ گاه به ثمر نرسیده و در نطفه خفه شده است.

وی بابیان اینکه دشمن کودتای رنگین را نظیر آنچه در گرجستان، قرقیزستان و اوکراین شاهدیم را برای خاورمیانه طرح‌ریزی کرده است، افزود: با وجود چنین مردمی بصیر و انقلابی که با هر فتنه مقابله می‌کنند این سیاست‌های دشمن هرگز راه به جایی نخواهد برد و مردم حمایت خود را در همه این تجمعات قانونی برای نظام خود اعلام کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944151

مهمترین اخبار ایران و جهان: