نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:43

امام جمعه کرمان: جمهوری اسلامی در صف اول دفاع از فلسطین ایستاده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ایران اسلامی مدافع مظلوم است و از مظلوم و حق دفاع می‌کند و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون همچنان ایران در صف اول دفاع از فلسطین و غزه ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در آیین نمازجمعه این هفته اظهار داشت: پایبندی به عهد و پیمان یکی از ارکان مهم هر جامعه است، چه در آنجایی که اسلام و دین حاکم است و چه جامعه‌ای که دین‌مدار هم نیست.

  نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: یکی از نشانه‌های مومن این است که به قول‌هایی که می‌دهد و تعهدهایی که می‌پذیرد پایبند باشد و هرکدام از ما در پیشگاه خدا عهد و پیمان‌هایی امضا کرده‌ایم و تعهد دادیم و زمانی که پذیرفتیم مسلمان و مومنیم باید به عهد و پیمان‌ها پایبند باشیم.

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: بخشی از پرونده‌هایی که در محاکم قضایی وجود دارد و وقت دادگاه و قاضی را می‌گیرد متاسفانه دعواها و نزاع‌هایی است که در آن تخلف عهد و پیمان وجود دارد. اگر همه این اصل را رعایت می‌کردند و در این زمینه حساسیت و وسواس داشتند و به تعهداتشان عمل می‌کردند خیلی از پرونده‌ها تشکیل نمی‌شد.

علیدادی‌سلیمانی در مورد سالروز فرار شاه از کشور گفت: فرار شاه معدوم سرفصل جدیدی را در روند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باز کرد و روند پیروزی را شتاب بخشید و نشان داد مبارزات مردم تاثیرگذار است و مردم طاغوت را می‌توانند سرنگون کنند و از حق و عدل دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین و روز غزه از گرامی می‌داریم، افزود: در جریان فلسطین چند مطلب برای تاریخ و بشریت کاملا روشن شد، اولین مطلب اینکه ایران اسلامی مدافع مظلوم است و از مظلوم، و حق دفاع می‌کند و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون همچنان ایران در صف اول دفاع از فلسطین و غزه ایستاده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها در مقابل آزادی مردم مقاومت می‌کنند و اجازه آزادی به مردم نمی‌دهند علیرغم شعارهایی که می‌دهند ضد آزادی حرکت و با آن مقابله می‌کنند و از رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی حمایت می‌کنند و همه قدرت نظامی و سیاسی خود را در دفاع از رژیم جعلی در مقابل مردم آزادی‌خواه فلسطین به‌کار می‌برند.

علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت: سازمان ملل نشان داد که مدافع ملت‌ها نیست و در خود سازمان ملل اتفاقی در این مدت طولانی مبارزه مردم فلسطین علیه اشغالگران در دفاع از مردم فلسطین رخ نداده است.

 امام جمعه کرمان در ادامه با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) ابراز کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار برجسته است، تربیت تحت مدیریت نبی مکرم اسلام است، شخصیتی که اولین شخصیت جهان بشریت است، دختری تربیت می‌کند که نمونه آن در جامعه زنان و مردان نیست و الگو است.

 علیدادی‌سلیمانی گفت: حضرت زهرا(س) در بیتی تربیت می‌شود که آن کانون مدیریت هدایت جامعه است و همه جریان هدایتی جامعه و انسان را با چشم خودش می‌بیند.

وی اظهار داشت: با کمال تأسف در روزهای اخیر اهانت به ساحت پاک و مقدس نبی مکرم اسلام و اهانت به مرجعیت و جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی توسط دهان ناپاک و قلم‌های آلوده را شاهد بودیم که غرب هر چند وقت یکبار وقیحانه به جایگاه نبوت و امامت اسلامی می‌تازد.

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: اولین سوال اینکه چرا به این جایگاه حمله می‌کنند، جواب آن روشن است، زیرا کانونی پاک‌تر، مطهرتر و‌مقدس‌تر از جایگاه هدایت مردم در نظام توحیدی وجود ندارد که آن جایگاه امامت و ولایت است.

 وی ادامه داد: بر جامعه اسلامی لازم است که در دفاع از حریم پاک و مقدس نبوت، ولایت و امامت جامعه اعتراض خود را به گوش ناپاکان و انسان‌های آلوده برسانند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 974751

مهمترین اخبار ایران و جهان: