نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 16:40

مشاور مفتی اهل سنت عراق: سکوت در قبال هتک حرمت قرآن، همدستی با دشمنان اسلام است

مشاور مفتی اهل سنت عراق در گفت‌‌وگو با فارس، سکوت سران برخی کشورهای اسلامی در قبال هتک حرمت قرآن کریم را همدستی با دشمنان اسلام توصیف کرد و خواستار تحریم هتاکان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرمد التمیمی» مشاور مفتی اهل سنت جمهوری عراق، سکوت برخی دولت‌های اسلامی در قبال هتک حرمت قرآن کریم را همدستی با دشمنان اسلام توصیف کرد و از مسلمان خواست که برای دفاع از اسلام در زیر بیرق آن متحد شوند. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص به آتش‌‌کشیدن قرآن کریم گفت: «ما به عنوان مسلمان باید بدانیم که دشمنان اسلام از هیچ فرصتی برای آسیب‌زدن به اسلام و مسلمانان نمی‌گذرند. ما باید بدانیم که دین ما، اسلام به حکومت‌ها آزادی چنین برخوردی را نداده است اما برخی حکومت‌ها، با افرادی که می‌خواهند به اسلام آسیب بزنند، تعارف می‌کنند؛ هرچند که به اذن الهی نمی‌توانند به آن آسیبی بزنند. اما سکوت در قبال چنین اقداماتی، بیانگر همدستی این حکومت‌ها با دشمنان اسلام است، پس ما مسلمانان باید بدانیم که خداوند متعال ما را در قبال آنچه در دین خود کوتاهی کنیم، بازخواست خواهد کرد».

مشاور مفتی اهل سنت جمهوری عراق ادامه داد: «علمای ملت باید دست به دست هم بدهند و در برابر این رفتارهای ناپسند موضع بگیرند، زیرا خداوند متعال آنها را در این خصوص بازخواست خواهد کرد، زیرا می‌دانند که خداوند متعال از دین خود دفاع می‌کند».

وی تصریح کرد که بر همه مسلمانان، علی‌الخصوص علمای اسلام واجب است که پس از خداوند سبحان، از دینشان دفاع کنند. به ویژه که می‌بینیم دشمنان اسلام از اسلام سخن می‌گویند؛ گویی که دین تروریسم است. آنها دارای استانداردهای دوگانه‌ای هستند و می‌خواهند که پروژه خود را پیش ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش کشورهای اسلامی در قبال این اهانت به قرآن کریم چه باید باشد، گفت: در واقع من  در حال حاضر هیچ‌کس را نمی‌بینم که بخواهد با توجه به اینکه امت اسلامی نمی‌تواند با این گونه دولت‌ها مبارزه کند، راضی به تحریم های نهایی و غیرقابل برگشت باشد، اما باید این کشورها را در دفاع از اسلام و رسول خدا و مسلمانان، به طور کامل و بدون بازگشت، تحریم کرد.

چهارشنبه پیش ( ۲۵ژوئیه) الازهر مصر نیز از شهروندان جهان عرب و مسلمانان خواست تا تمامی محصولات هلندی و کالاهای سوئدی را بایکوت کرده و در حمایت از قرآن کریم موضعی قوی و واحد اتخاذ کنند. 

این عالم سنی عراقی افزود: «پیام من به سران کشورهای اسلامی این است که همه باید تحت بیرق اسلام و برای دفاع از آن و در مقابل کسانی که کتاب خداوند سبحان را هدف قرار داده، متحد شوید».

 روز شنبه ( ۲۱ ژانویه/اول بهمن‌ ماه)، «راسموس پالودان» رهبر حزب دانمارکی اسلام‌ستیز و افراطی «استرام کورس» در اقدامی اهانت‌آمیز اقدام به سوزاندن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد کرد. این اقدام جنایتکارانه یک بار دیگر در روز دوشنبه (سوم بهمن ماه/ ۲۳ ژانویه) در هلند تکرار شد تا مسلمانان جهان در اقصی نقاط دنیا یکصدا این هتک حرمت را محکوم کنند.

بعد از افزایش موج محکومیت‌های مردمی علیه این هتاکی و نیز محکومیت آشکار دولت‌های ایران، ترکیه و یمن، سرانجام برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، اردن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز در بیانیه‌‌هایی این اقدامات جنایتکارانه گروه‌های افراطی در هلند و سوئد، هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن آن را محکوم کردند. 

پایان پیام/م

گفت‌وگو از معصومه فروزان

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002995

مهمترین اخبار ایران و جهان: