نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 17:08

انسداد ۴۷۵ راه‌ دسترسی غیرمجاز اردبیل توسط راهداران

اردبیل-معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴۷۵ راه دسترسی غیرمجاز استان اردبیل توسط راهداران در ۱۰ ماهه امسال مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین هاشمی بعدازظهر شنبه در بازدید از محور اردبیل به سرچم اظهار کرد: ۴۷۵ راه دسترسی غیرمجاز استان اردبیل توسط راهداران در ۱۰ ماهه امسال مسدود شده است.

وی از تسطیح ۸هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان در مدت یادشده خبر داد و گفت: اصلاح ۲۷۲ هزار مترمربع از شیب شیروانی راه‌، نصب هزار و۶۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی، مجازی و آسفالتی، ایمن سازی ۳۱۸ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی استان، خط کشی بیش از هزار و۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی از جمله اقدامات انجام شده در مدت یاد شده بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته باهدف ملزم کردن رانندگان به رعایت قوانین راهور در جاده ۸ هزار عدد تابلوی الزامی راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب شده است.

هاشمی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۲هزار و ۶۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران اصلاح و رفع شده، تصریح کرد: در این مدت در دماغه ها ونقاط پربرخورد استان ۷ هزار عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

وی نصب ۴ هزار عدد حفاظ در پرتگاه‌ها، آبروها و رفوژ میانی، ارتقای هزار و۵۰۰ متر نیوجرسی مفصلی، تعمیر ۴هزار عدد از گاردریل‌های آسیب دیده، شستشوی ۱۱۶ هزار عدد از علائم، مونتاژ و اصلاح ۶ هزار عدد تابلوی انتظامی، ایجاد ۶نقطه روشنایی، رنگ آمیزی ۳هزار و ۸۰۰ عدد از پایه تابلو و علائم و تهیه و نصب ۱۷ عدد از چراغ‌های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۰ ماهه گذشته برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003107

مهمترین اخبار ایران و جهان: