نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 14:10

تحقق کامل طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ‌چهارمحال و بختیاری‌

معاون جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، گفت: سهمیه استان در این طرح ۳۰ هزار هکتار بود اما از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ هزار هکتار فعالیت در زمینه دیمزارها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیروس بیک بکان امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح جهش در دیمزارها در سال جاری برای نخستین بار با همکاری ستاد فرمان امام در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سهمیه استان در این طرح 30 هزار هکتار بود اما از ابتدای سال جاری تاکنون 31 هزار هکتار فعالیت در زمینه دیمزارها صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: در این طرح جهش، 12 هزار هکتار از دیمزارهای استان زیرپوشش بیمه قرار گرفتند و کشاورزان خارج از طرح جهش مزارع خود را بیمه کردند. از 31 هزار هکتار در 22 هکتار آن گندم، در 6 هزار هکتار جو و نزدیک به 700 هکتار نخود و 700 هکتار عدس دیم، کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: بذر 400 هکتار علوفه دیم نیز تحویل داده شد تا زمین‌های آیش دیگر به صورت بایر نمانند و با دیم بتوان تامین علوفه انجام داد.

وی اضافه کرد: در طرح جهش دیمزارها در سال جاری 74 پرونده برای بانک‌ها فرستاده شد که از اعتبارات ستاد فرمان امام به هرکدام 100 میلیون تومان با 4 درصد تخصیص داده شد.

بیک بکان در پایان خاطرنشان کرد: از این 74 پرونده، تسهیلات به 35 نفر اعطا شد. 31 دستگاه کشت، 1 دستگاه سم پاش، 4 دستگاه زیرشکن، 1 دستگاه پهپاد جذب می‌شود و تحول عظیمی در دیمزارها خواهد داشت، درصدد  هستیم با استفاده از سیستم پهباد برای مبارزه با آفات از جمله سِن گندم در دیم‌زارها استفاده کنیم.

انتهای پیام/7540/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 992851

مهمترین اخبار ایران و جهان: