نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:51

قول معاون پارلمانی رئیس جمهور به هنرمندان بنابی

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود مشکلات و تنگناهای مالی در کشور دولت آقای رئیسی با تمام توان در خدمت هنرمندان است، گفت: مسائل و مشکلات مطرح شده در سفر به شهرستان بناب را در تهران پیگیری خواهم کرد و امیدوارم به نتایج مطلوبی در این راستا دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سیدمحمدحسین حسینی ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب اظهار کرد: کسانی که در رابطه با حضرت علی (ع) سخن گفته‌اند درواقع جایگاه خود را رفعت بخشیده‌اند.

وی با اشاره به مقام والای امیر مومنان حضرت علی علیه السلام در شعر عرب و شعر فارسی افزود: تاثیری که شخصیت و سبک و منش والای حضرت علی علیه السلام در شعر و ادبیات دارد نیازمند بررسی‌های بسیاری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اکثر شعرای عرب و ایرانی در وصف کمالات این شخصیت بی‌نظیر جهان شعرها و چکامه‌ها سروده و عرض ارادت خود را به زبان فاخر شعر به محضر مولای متقیان اعلام کرده‌اند.

حسینی، با اشاره به ابیاتی از بزرگان شعر و ادب و هنچنین علمای برجسته، ولایت و وصایت حضرت علی علیه السلام را پربسامدترین موضوع در حوزه شعر آیینی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در طول زمان‌های مختلف کسانی که در رابطه با حضرت علی (ع) سخن گفته اند در واقع جایگاه خود را رفعت بخشیده‌اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور  بر لزوم ارج نهادن به شعرای آیینی تاکید کرد. 

وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت مردمی و عدالت محور در عرصه های مختلف گفت: مسائل و مشکلات  مطرح شده در سفر به شهرستان بناب را در تهران پیگیری خواهم کرد و امیدوارم به نتایج مطلوبی در این راستا دست یابیم.

حسینی افزود: علیرغم تنگناهای بسیار، دولت برای خدمت رسانی به مردم عزم جدی دارد.

در این آیین از نفرات برتر بخش های مختلف بیست و یکمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب تجلیل شد.

رونمایی از کتاب مجموعه آثار جشنواره از دیگر بخش های این آیین بود.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر یک روزه خود در میان مردم لیلان و ملکان نیز حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفت و گو پرداخت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016995

مهمترین اخبار ایران و جهان: