نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 15:45

جهاد اسلامی: مقاومت در کرانه باختری و قدس علیه اشغالگران ادامه دارد

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اعلام کرد که یورش رژیم اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری و قدس اشغالی ایجاب می کند که فلسطینیان به مقاومت، استواری خود ادامه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که یورش رژیم اشغالگر صهیونیستی به کرانه باختری و قدس اشغالی  ایجاب می کند که فلسطینیان به مقاومت، استواری خود ادامه دهند.

خالد البطش اعلام کرد: جهاد، مقاومت و سلاح فلسطین چیزی جز نابودی رژیم صهیونیستی را نمی‌خواهد و مردم فلسطین از سال 1948 که صهیونیست‌ها  فلسطین را غصب کردند، در نبرد  و مقابله آشکار با  رژیم صهیونیستی هستند.

 وی در ادامه تاکید کرد: اگر کابینه فاشیسم بنیامین نتانیاهو  تنها 10 درصد برنامه خود را اجرا کند با همه کشورهای عربی و اسلامی جنگ خواهد کرد چه رسد به مردم فلسطین. به همین  دلیل با وجود اختلافات داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی و تظاهرات هزاران صهیونیست برای سرنگونی کابینه وی به دلیل فساد و رشوه ، به دنبال تثبیت حضور خود در اسرائیل است.

رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با درگیری با مقاومت و یورش به «طولکرم»، «نابلس، « طوباس» و کرانه باختری و قدس و شاید غزه تلاش می‌کند با ریختن خون فلسطینی‌ها عمر کابینه خود را طولانی کند.

البطش با تاکید  بر شهادت یکی از رزمندگان  گردان جنین اشاره کرد و گفت: مقاومت ادامه دارد و راه برای همه جناح ها و گروه‌ها باز است تا در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی بایستند.

وی در خصوص آزادی «ماهر یونس» اسیر فلسطینی  پس از 40 سال  اسارت تاکید کرد که آزادی ماهر یونس  جرقه امید و تأییدی است بر اینکه عمر رژیم صهیونیستی  طولانی نخواهد بود و آزادی در راه است و ناامیدی در فرهنگ لغت فلسطینی وجود ندارد و ما باید به تلاش برای  آزادی سرزمینمان با عزت ادامه دهیم.

خالد البطش در پیامی خطاب به  اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: دیروز کریم یونس و امروز ماهر یونس آزاد شدند، پس ناامید نباشید و به ریسمان خدا چنگ بزنید.

رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز پنجشنبه «ماهر یونس» اسیر فلسطینی را پس از 40 سال اسارات آزاد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، این اسیر فلسطینی پس از آزادی از زندان النقب، راهی منزلش در شهرک عاره در المثلث شمالی واقع در سرزمین‌های اشغالی 1948 شد.

 از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی  صبح امروز پنجشنبه از شهادت دو فلسطینی در یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین  در کرانه باختری خبر دادند.

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «جواد بواقته» معلم 57 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه  و «ادهم جبارین» (28 ساله) در جریان درگیری با صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

 

طی چند ماه اخیر یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 986095

مهمترین اخبار ایران و جهان: