نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 21:59

اردبیل رتبه سوم میزان رشد اقامت مسافران نوروزی را کسب کرد

اردبیل-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در میزان رشد اقامت مسافران نوروزی رتبه سوم را در میان استان‌های کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب عصر یکشنبه در بازدید از مراکز اقامتی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در میزان رشد اقامت مسافران نوروزی استان اردبیل رتبه سوم را در میان استان‌های کشور کسب کرد که این امر از علاقمندی گردشگران نوروزی برای سفر به اردبیل خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه اردبیل در میزان افزایش تردد وسایل نقلیه رتبه اول را دارد، گفت: با توجه به آمار اعلام شده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، استان اردبیل از شروع تعطیلات نوروزی بیشترین رشد تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال قبل را ثبت کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: از ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ مجموعاً بیش از یک میلیون و ۳۲۳ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده است که از این میزان نزدیک به ۷۰۰ هزار تردد مربوط به ورود وسایل نقلیه به استان است.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ۴۳۴ هزار اقامت در انواع مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده است و ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123551

مهمترین اخبار ایران و جهان: