نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 10:05

تجمع مردم کردستان در تهران و دعا برای فرمانده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مردم کردستان را مردمی بسیار خونگرم توصیف کرد و با بیان خاطره‌ای گفت: امیر دادبین از امیران ارتش در کردستان خدمت کرده و بالاخره روزی این مرد الهیدر حین ماموریت از کوه سقوط کرد و ۹ ماه در کما بود،مردم کردستان در تهران در مقابل بیمارستان تجمع می کردند و برای این فرمانده نظامی دعا می کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جریان تماشای فیلم سینمایی غریب در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز که عابدین خُرّم استاندار آذربایجان شرقی و محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم حضور داشت، به روح شهید بروجردی درود فرستاد و اظهار داشت: سرداران بزرگی در طول دفاع مقدس داشتیم ولی رزمندگان و سرداران حاضر در غائله کردستان، غائله پادگان سنندج و مهاباد که قبل از دفاع مقدس آغاز شده بود، مظلومیت و غربت خاصی داشتند.

وی مردم کردستان را مردمی بسیار خونگرم توصیف کرد و با بیان خاطره‌ای گفت: امیر "دادبین" از امیران ارتش در کردستان خدمت کرده و بالاخره روزی این مرد الهی در حین ماموریت از کوه سقوط کرد و ۹ ماه در کما بود،مردم کردستان در تهران در مقابل بیمارستان تجمع می کردند و برای این فرمانده نظامی دعا می کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دشمن با غائله‌های مختلف می‌خواست از احساسات پاک آنها سو استفاده کند، ابراز داشت: خود مردم کردستان با همراهی ارتش و سپاه، بدخواهان را از خود راندند.

وی با اشاره به اینکه شهید بروجردی و شهید صیاد شیرازی و سردار سرلشکر رحیم صفوی در کردستان و غرب خدمات بسیار ارزشمندی داشتند، افزود: این فیلم سینمایی بخشی از این شهدای عزیز را از غربت خارج می‌کند و تلاش‌های تجزیه طلبانه دشمنان را به نمایش در آورده است.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ را باید به نسل های آینده معرفی کرد، گفت: خیلی از واقعیت‌ها را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و ماندگار ساخت.

آل‌هاشم با تقدیر از محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی غریب، تصریح کرد: از همه عوامل که در ساخت اینگونه فیلم‌ها نقش اساسی داشتند تشکر می‌کنم.

وی در پایان، با تبریک روز هنرهای نمایشی، از حوزه هنری بخاطر بازسازی سالن‌های سینمایی تبریز و استان تقدیر کرد و ادامه داد: هر آنچه که از دست ما برای تقویت هنر بر بیاید آماده ایم.

گزارش فارس حاکی است، محمدحسین لطیفی در دومین تجربه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس به سراغ زندگی شهید بروجردی رفته است تا با ساخت این اثر ادای دینی به شهیدی کند که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌نامند.

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

خلاصه داستان فیلم غریب

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

بازیگران و  عوامل فیلم غریب

بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک.

کارگردان: محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی تا به حال در کنار سریال‌هایی که تولید کرده، فیلم‌های مختلفی را نیز در سینما ساخته اما هنوز که هنوز است محبوب‌ترین و بهترین اثر او در سینما «روز سوم» محصول سال ۸۵ است. این فیلم آخرین روزهای مقاومت مردم خرمشهر در سال ۵۹ را به تصویر می‌کشید و جزو آثار به یاد ماندنی ژانر دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111795

مهمترین اخبار ایران و جهان: