نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 14:51

بزرگداشت روز «جمهوری اسلامی»، 12 فروردین در مصلای تهران برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برنامه‌های یوم الله ۱۲ فروردین در استان تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های یوم الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: تقارن یوم الله ۱۲ فروردین با ایام ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه(س) یک فرصت مناسب برای تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی و تشریح شرایط کشور در سال جدید است.

وی گفت: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و بهترین فرصت برای انس هرچه بیشتر با معارف قرآنی است و باید از این فرصت کم نظیر برای بیان ریشه های قرآنی حکومت اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: ظرفیت بقاع متبرکه و اماکن گردشگری و ایستگاه‌های نوروزی در مسیر مسافران فرصت خوبی برای بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در اختیار همه فعالان فرهنگی قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام گرفته برای استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه در روز ۱۱ فروردین ماه اظهار کرد: برنامه هایی در روز ۱۱ فروردین ماه با محوریت پایگاه های نماز جمعه پیش بینی و اجرایی می‌شود که از جمله می توان به دعوت از کارشناسان و تحلیلگران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، قرائت بیانیه ۱۲ فروردین در نماز جمعه شهرستان‌های استان تهران و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری و فضاسازی پیرامونی محیط نماز جمعه با محوریت پرچم ایران به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین اشاره کرد.

حجت الاسلام محمودی افزود: برگزاری جشنواره بادبادک‌ها و دیدار با خانواده شهدا به مناسبت ۱۲ فروردین از دیگر برنامه های این ایام است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: تبلیغات محیطی با محوریت پرچم جمهوری اسلامی در یوم الله دوازدهم فروردین بسیار مهم است به همین خاطر توصیه های لازم به شهرداری برای تزیینات و تبلیغات محیطی در این زمینه صورت گرفته است.

رییس ستاد بزرگداشت یوم الله دوازدهم فروردین با اشاره به ضرورت فعالیت در فضای مجازی با موضوع 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی یادآور شد: راه اندازی پویش های مختلف در فضای مجازی با عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم تر نه یک کلمه زیادتر، من جمهوری اسلامی را دوست دارم و غیره در دستور کار قرار دارد.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقه با محوریت پرچم جمهوری اسلامی در فضای مجازی گفت: مسابقه ارسال تصاویر با محوریت پرچم ایران در چهار محور عکس با پرچم ایران مزین به کلمه جمهوری اسلامی ایران، عکس با لباس، صورت یا دست‌های منقش به پرچم ایران، ساختمان‌های آذین شده با پرچم ایران و نقاشی و آثار هنری با محوریت کلمه جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است که علاقه مندان می‌توانند تصاویر خود را تا تاریخ ۱۳ فروردین ماه به آیدی کانال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پیام رسان ایتا ارسال نمایند که از تصویری که بیشترین بازدید را داشته باشد، تقدیر خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۲ فروردین استان تهران با اشاره به برگزاری مراسم محوری در مساجد شاخص استان تهران افزود: مراسم بزرگداشت ۱۲ فروردین در مساجد شاخص تهران و شهرستان های استان تهران در شب و روز ۱۲ فروردین برگزار خواهد شد و مراسم محوری روز جمهوری اسلامی نیز روز ۱۲ فروردین همزمان با افتتاح نمایشگاه قرآن کریم در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

محمودی ادامه داد: مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین اصلی پایتخت و شهرستان های استان تهران همزمان با یوم الله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و برگزاری ویژه برنامه در بوستان ها، مراکز تفریحی، اماکن سیاحتی و بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این ایام است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران یادآور شد: بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین، یک وظیفه ملی و مهم است و مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دست یاری به سوی تمامی فعالان فرهنگی، تبلیغی، اصحاب رسانه، هنرمندان، نخبگان وسایر اقشار مردم دراز می کنیم.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112507

مهمترین اخبار ایران و جهان: