نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 14:18

مانع زدایی بزرگترین گام برای رشد تولید و مهار تورم است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران مانع زدایی را مهمترین و بزرگترین گام برای مهار تورم و رشد تولید بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی درخطبه های نمازجمعه ساری با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تقوا را فلسفه اصلی ماه مبارک بیان کرد و گفت: طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلامی، ورع و تقوا بهترین کار در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

وی با اظهار اینکه بهار طبیعت، بهار جسمانی است، افزود: بهار قرآن و رمضان، روح انسان را زنده می‌کند و ماه مبارک رمضان تجسم قرآن کریم به شمار می‌رود.

وی با عنوان اینکه وجود مبارک امام زمان (عج) تجسم قرآن محسوب می‌شود، گفت: بهار رمضان در وجود ما شکوفه‌های ورع و تقوا را شکوفا می‌کند و باید از بهار ماه مبارک رمضان، انتظار و ورع بهره گرفت.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آغاز و پایان سال جاری با ماه مبارک رمضان عجین شده است، گفت: بسیاری از آداب ماه رمضان و آداب و رسوم نوروز یکی است و صله رحم از جمله این رسم‌ها به شمار می‌رود.

آیت الله لائینی توجه به نیازمندان و فقرا، احترام به بزرگترها و والدین را از جمله رسم‌های ماه رمضان و نوروز ذکر کرد و گفت: حرمت ماه مبارک رمضان را در نوروز و آغاز سال جاری باید رعایت و از روزه خواری پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براین که ورودی طلاب به حوزه‌های علمیه باید افزایش یابد، گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه ترغیب و تشویق کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به نامگذاری و شعار سال جاری تصریح کرد: اگر مردم و مسئولان به بیانات وفرمایشات مقام معظم رهبری در پیام و شعار سال توجه کنند، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

وی شعار سال جاری کاربردی‌ترین شعار است، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید به شعار سال قبل یعنی مانع زدایی توجه ویژه ای شود و اگر موانع رشد تولید را احصا و رفع کنیم، منتهی به مهار تورم و رشد تولید می‌شود.

آیت الله لائینی از مسئولان خواست تا نظام مسائل ترسیم شده را برای حرکت و رشد تولید را اعلام کنند و گفت: مانع زدایی بزرگترین گام برای تحقق شعار سال جاری، مهار تورم و رشد تولید است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره قرائت قرآن تصریح کرد: مردم باید به فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه دشمن قصد دارد مردم را مأیوس و ناامید کند، افزود: برای مقابله با دشمن باید امیدآفرینی کنیم بنابراین وظیفه ما امیددادن به مردم است و از یاس افکنی پرهیز کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107795

مهمترین اخبار ایران و جهان: