نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 09:13

تقویت فرهنگ کار و آموزش مهارت باید توسط کارگروه اشتغال دنبال شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اشتغال و مهارت باید با هم ایجاد شود بنابراین تقویت فرهنگ کار و آموزش مهارت نیز یکی از موضوعات مهمی است که کارگروه اشتغال باید به آن بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت: باید با جدیت پیگیری کنیم تا شعار سال در کف میدان تحقق پیدا کند.

وی افزود: بخش مهمی از خدمات در استان به حوزه پزشکی اختصاص دارد که سالانه گردش مالی فراوانی را به خود اختصاص داده است از همین رو باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید در حوزه مجوزها روان سازی شود زیرا این امر موجب توسعه اشتغال خواهد شد.

وی افزود: اشتغال و مهارت باید با هم ایجاد شود بنابراین تقویت فرهنگ کار، آموزش و مهارت نیز یکی از موضوعات مهمی است که کارگروه اشتغال باید به آن بپردازد.

کرمی ادامه داد: شهرک های صنعتی ما باید تولید کننده باشند و این تولیدات نیز از طریق مرزهای خودمان به سایر کشورها صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها اشتغال پایدار را ایجاد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری جلسات برای برطرف کردن مشکلات و انجام کارهای اساسی است لذا هر یک از افراد باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در حوزه اشتغال باید به نقطه‌ای برسیم که فرد بین مشاغل مختلف حق انتخاب داشته باشد و صرفا بر اساس اجبار و از روی بیکاری شغل خود را انتخاب نکند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1140607

مهمترین اخبار ایران و جهان: