نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 14:41

تشرف بیش از یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

مشهد ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۵۵ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۵۵ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند و قریب به ۳۰۰ هزار زائر در بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از ۲۵ اسفند تا پایان ۱۳ فروردین یک میلیون و ۵۵ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۲۰۵ نفر زائر خارجی بودند.

وی گفت: ۲۹۶ هزار و ۸۶۸ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان اسکان یافتند که از این تعداد ۱۰۷ هزار زائر در بقاع متبرکه و ۱۸۹ هزار زائر در حسینیه‌های استان به ویژه مشهد اختصاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از سوم فروردین ماه در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جز خوانی در حال برگزاری است. همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی افزود: مراسم تحویل سال نو با حضور ۳۵ هزار زائر در ۵۵ بقعه متبرکه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۲۳۵ هزار و ۵۵۵ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت با حضور مبلغین، غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام نوروز ۳۰ هزار و ۶۴۹ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از ۲ هزار نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۴۳۸ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: با برپایی ایستگاه صلواتی در طرح آرامش بهاری ۴۳۱ هزار و ۱۰۴ زائر با چای، شربت و میان وعده‌های مختلف پذیرایی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: در ایام نوروز ۲۶ مستند از صدا و سیما و ۱۴ مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر گردید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125051

مهمترین اخبار ایران و جهان: