نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 21:44

بازدید2.2 میلیوننفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آذربایجان‌شرقی/ اقامت 1.3 میلیون نفر در مراکز اقامتی

استاندار آذربایجان شرقی گت: امسال ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و ۱۸۹ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از یک هفته مانده به عید نوروز به صورت شبانه‌روزی فعال بود.

وی افزود: در طول تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۲۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال بیش از ۳۱۲ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های اصلی استان اقامت کردند که با احتساب سایر اقامت‌گاه‌ها این تعداد به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و نشان می‌دهد که آذربایجان شرقی یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی بوده است.

وی افزود: امسال همچنین ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و ۱۸۹ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

خرّم همچنین از ایجاد ۷۰ نوروزگاه در جاده‌های منتهی به همه شهرهای استان برای استراحت مسافران خبر داد و گفت: در طول این ایام شاهد برگزاری ۳۵۰ برنامه فرهنگی و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در این ۷۰ نقطه بودیم.

استاندار آذربایجان شرقی به آمار ترددهای مرزی، ریلی و هوایی استان نیز اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال تردد از نقاط مرزی استان ۱۴۵ درصد، جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی ۱۰ درصد و تعداد پروازهای داخلی نیز ۱۰ درصد افزایش داشت.

وی در پایان خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی درخصوص اجرای مصوبه سفر استانی رئیس جمهور مبنی بر بهسازی آسفالت و رفع نواقص آزادراه تبریز- زنجان و تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت پروژه‌های راه‌سازی ازجمله بزرگراه‌های مراغه- هشترود و تبریز- بازرگان شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126051

مهمترین اخبار ایران و جهان: