نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 08:10

۲۰۰ غرفه صنایع دستی در استان سمنان راه اندازی شد

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه طی ایام نوروز ۲۰۰ غرفه صنایع دستی در استان راه اندازی شد، گفت: این غرفه توانستند خدمات خوبی را به مسافران بدهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی شامگاه شنبه در آئین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان به میزبانی سرای نقش جهان کهنه دژ سمنان درباره اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر بیان کرد: در نوروز سال جاری طبیعتاً به واسطه دو سال کرونایی، پیش بینی می‌شد که تعداد سفرهای نوروزی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل ستاد خدمات سفر جلسات خود را برگزار و آماده میزبانی از زائران رضوی و مسافران بود، بیان کرد: کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر در ارائه خدمات به مسافران و زائران برنامه‌های خوبی را اجرا کردند.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که در استان انجام شد، اسکان همراهان بیماران و مصدومان تصادفات جاده‌ای که در بیمارستان‌ها بستری شدند، بود، گفت: تلاش کردیم که این افراد که مهمان استان هستند، دغدغه‌ای جز درمان خانواده‌هایشان نداشته باشند.

هاشمی همچنین گفت: ایجاد بازارچه‌های سوغات و صنایع دستی در ۲۲ نقطه استان و در ۲۰۰ عرفه نمایشگاهی، فرصتی ارزشمند برای فروش آثار هنری هنرمندان استان بود.‌

وی با بیان اینکه این غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها هم در عرضه محصولات استان سمنان و هم در ایجاد ارزش افزوده توانستند برکات خوبی برای استان داشته باشند، گفت: راه اندازی این غرفه‌ها در پیک‌های دیگر سفر نیز در دستور کار باشد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه تلاش ما این بود که بتوانیم سفر ایمنی را برای مسافران رقم بزنیم، بیان کرد: در این راستا در کنار رفع نقاط حادثه خیز تلاش شد تا بتوانیم ماندگاری مسافران را هم افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در سخنانی ضمن بیان اینکه ستاد خدمات سفر با تلاش و درس گرفتن از نقاط ضعف سال‌های قبل توانست برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد، گفت: در نوروز ۱۴۰۲ در ۱۲۰ نقطه از جاده‌های استان بخش خصوصی و نیروهای داوطلب، حضور فعال داشتند.

محمد حمیدی با بیان اینکه یکی از اقدامات در خور توجه در نوروز ۱۴۰۲، افزایش نمایشگاه‌های صنایع دستی و دست ساخته‌های هنرمندان بود، تاکید کرد: این اقدام توانست به فروش صنایع دستی و نشان دادن ظرفیت‌های استان سمنان کمک شایانی کند.

وی از برپایی سیاه چادر و اقداماتی از این دست با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری‌ها و… در ورودی شهرهای استان طی ایام نوروز به مثابه یک کار ویژه یاد کرد و گفت: مردمی سازی و استفاده از نیروهای بومی و محلی و بویژه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از نکات بارز و قابل توجه اقدامات ستاد خدمات سفر استان در نوروز ۱۴۰۲ بود.

به گزارش مهر، تجلیل از خبرگزاری مهر، رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران استان سمنان در زمره بخش‌های این مراسم بود همچنین در این مراسم کلیپ توانمندی‌های استان در ارائه خدمات به سفرهای نوروزی نیز به نمایش درآمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177051

مهمترین اخبار ایران و جهان: