نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 00:39

افزایش تنش واشنگتن تل‌آویو/ لغو سفر «بلینکن» به فلسطین اشغالی!

رسانه‌های عبری زبان در خبری معنادار از لغو سفر برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی طی هفته آینده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که سفر هفته آینده وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی به دلایل نامعلوم لغود شده است.

وبگاه صهیونیستی «i24» رژیم صهیونیستی به نقل از کانال ۱۳ این رژیم گزارش داد که سفر برنامه‌ریزی شده فوری «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای سفر به سرزمین‌های اشغالی طی هفته آینده لغو شده است.

در ادامه انتقادات رژیم صهیونیستی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران و ممنوعیت سفر وزیران تل‌آویو به واشنگتن، اکنون از لغو سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به فلسطین اشغالی خبر می‌رسد.‌

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، مقامات آمریکایی اما گزارش‌ها درباره لغو سفر بلینکن را کم‌اهمیت جلوه داده و می‌گویند با اینکه این سفر در نظر گرفته شده بود اما هرگز از مرحله برنامه‌ریزی فراتر نرفت.

در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «معاریف» شامگاه پنجشنبه با تأیید لغو سفر بلینکن به تل آویو، لغو سفر فوری هفته آینده وی را «ناگهانی» خوانده است.

این رسانه عبری به نقل از یک مقام سیاسی صهیونیستی در واکاوی لغو این سفر برنامه ریزی شده فاش ساخت: «احتمالا به علت مسائل فنی این سفر لغو شده است، اما مسئله شرایط کنونی در منطقه نیز نبایستی نادیده گرفته شود؛ تلاش آمریکا در نادیده گرفتن مسئله پرونده هسته‌ای ایران در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ از دلایل لغو این سفر می‌تواند باشد.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1255577

مهمترین اخبار ایران و جهان: