نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:24

اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به افول نزدیک شده است

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به افول نزدیک شده است، گفت: امروز نافرمانی مدنی و اعتراضات سراسر اسرائیل را دربرگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه فلسفه روزه در ماه رمضان تقوای الهی است، بیان کرد: عمل اندک اما با تقوای الهی به مراتب بهتر از عمل فراوان بدون تقوا است امام صادق (ع) مثالی در این باره دارند که تقوا و عمل را به دو درخت تشبیه می‌کنند که یکی میوه‌ای اندک اما با کیفیت دارد و دیگری میوه‌های فراوان اما بی مزه؛ لذا عمل صالح همراه با تقوای الهی اجر عظیم دارد.

وی با بیان اینکه دعا، استغفار و تلاوت قرآن سه موردی است که در ماه رمضان باید به آن تاکید کرد، افزود: هر چه می‌توانیم در این روزهای ماه شعبان باید توبه خالص کرد و اگر امانتی از کسی بر گردن دیگری است، آن را ادا کند تا قبل از اینکه وارد ماه رمضان شویم.

کشور و امتحان بزرگ

امام جمعه مهدی‌شهر ضمن تبریک عید نوروز بیان کرد: سال ۱۴۰۱ فراز و نشیب‌های بسیاری داشت و کشور از امتحان بزرگی عبور کردند و با عدم همراهی شأن با اغتشاش گران، نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند همچنین بسیاری از نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه در زمینه جهاد تبیین، امنیت شهرها و شهروندان اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که اجر عظیمی نیز برایشان خواهد داشت.

بارانی با بیان اینکه امیدواریم که سال آتی سال امنیت و سلامت و رفع مشکلات اقتصادی و گره گشایی از مشکلات مردم با عنایت امام زمان (عج) باشد، تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در این آخرین نماز جمعه سال به آن تاکید کرد، تقدیر از تمام کسانی است که در طول یک سال برای اقامه نماز جمعه و گرامی داشت آن خدمات و زحمات بسیاری را متحمل شدند.

وی با اشاره به توافق ایران و عربستان سعودی، بیان کرد: این توافق سه طرف دارد که نخستین آنها عربستان است این کشور شرایط بسیار سختی را دارد اولاً جنگ یمن با شکست مواجه شده و درون کشور خودش نیز فضایی که علیه سران عربستان ایجاد شد و مجموع اینها سبب شد تا ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه در منطقه حضور داشته باشد و حتی جنگ رسانه‌ای و اغتشاشات اخیر در ایران نیز با شکست مواجه شده است.

قدرت بین المللی ایران

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه حضور بی نظیر مردم در ۲۲ بهمن نشان داد که اپوزیسیون نظام در چه وضعیت فلاکت باری به سر می‌برد، گفت: تمام اینها نشان می‌دهد که مردم ما هوشیار هستند و هرگز با نقشه‌های دشمنان همراهی نمی‌کنند و امروز کشور در فضای خوبی به سر می‌برد.

بارانی با بیان اینکه سومین طرف چین به مثابه واسطه این توافق است، بیان کرد: چین برای به چالش کشیدن سیطره آمریکا در منطقه دست به این کار می‌زند که قدرت بین‌المللی خودش را در عرصه جهانی نشان دهد. مسئله دیگری که این روزها شاهد هستیم افول رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه امروز حتی خلبانان بسیاری در اسرائیل حاضر نمی‌شوند که نتانیاهو را به ایتالیا ببرند و این نشان می‌دهد که نافرمانی علیه حاکمیت اسرائیل از داخل آغاز شده است، افزود: امروز اسرائیل صحنه اعتراضات بوده و بیش از هر زمان دیگری به افول نزدیک شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097677

مهمترین اخبار ایران و جهان: