نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:18

اهداف و آرمان‌های شهدا برای راهیان نور به ویژه جوانان بیان شود

آبادان- امام جمعه آبادان گفت: اهداف و آرمان‌های شهدا برای راهیان نور به ویژه جوانان بیان شود تا جهاد تبیین به درستی توسط راهیان نور صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران آبادان با اشاره به ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن نفت بیان کرد: ایران کشور نفتی است که علاوه بر آن در زمینه‌های کشاورزی، آبزی پروری، انرژی و… جزو کشورهای مهم جهان به شمار می‌رود.

امام جمعه آبادان افزود: نفت برای ایران قطب اقتصاد به شمار می‌رود که در این راستا مقام معظم رهبری بارها بر ممانعت از فروش خام نفت تاکید داشتند.

وی با اشاره به وجود پالایشگاه آبادان گفت: باید اشتغال افراد به ویژه افراد بومی و جوانان در اولویت باشد. فاز دوم این پالایشگاه در صورت آغاز به کار می‌تواند صدها نفر را از بیکاری نجات دهد.

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین با اشاره به فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد خوزستان به ویژه شهر آبادان می‌شوند که باید اقدامات و تمهیدات لازم برای رفاه آن‌ها اندیشیده شود.

امام جمعه آبادان با اشاره به اهمیت حضور راهیان نور در آبادان و خرمشهر تاکید کرد: اهداف و آرمان‌های شهدا برای راهیان نور به ویژه جوانان بیان شود تا جهاد تبیین به درستی توسط راهیان نور صورت گیرد.

وی، فعالیت‌های فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف را در آبادان ضروری دانست و بیان کرد: تعدادی از بانوان از روی ناآگاهی و هنجارشکنی اقدام به کشف حجاب کرده‌اند که این اقدام در شأن خود بانوان نیست و ضرورت دارد به دور از تعصب و با آگاهی توجیه شوند.

حجت الاسلام غبیشاوی خواستار ورود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در این زمینه شد و گفت: تذکرهای شفاهی به بانوان بدحجاب و بی حجاب در قالب امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

وی با اشاره به بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه یادآور شد: از بدو تأسیس انقلاب، ایران به دنبال تحکیم وحدت منطقه و امنیت آن بود و این امر جز با همکاری کشورها حاصل نمی‌شد که امروزه علاوه بر حصول امنیت پیشرفت‌های اقتصادی و… میان ایران و سایر کشورها صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097777

مهمترین اخبار ایران و جهان: