نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 01:38

جام جهانی قطر| برزیل به کامرون باخت و حریف کره جنوبی شد/ صربستان به پرتغال خورد + جدول نهایی گروه H

جام جهانی قطر - مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی غیرمنتظره کامرون برابر برزیل و صعود سوئیس با پیروزی برابر صرب‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، شب گذشته (جمعه) با برگزاری دو بازی همزمان در گروه G از ساعت 22:30 به وقت تهران به پایان رسید که در یکی از آنها برزیل با نتیجه یک بر صفر به کامرون باخت و در دیگری سوئیس با نتیجه 3 بر 2 بر صربستان غلبه کرد.

برزیل در ورزشگاه لوسیل با وجود برتری مطلق برابر کامرون و حملات پرتعدادش نتوانست گلی به ثمر برساند و خوش‌شانس بود که به لطف واکنش فوق‌العاده دروازه‌بانش در دقایق پایانی نیمه نخست دروازه‌اش باز نشد. این روند در نیمه دوم هم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم برخلاف روند بازی این وینسنت بوباکار بود که دروازه برزیل را باز کرد. بوباکار به دلیل درآوردن پیراهنش پس از زدن این گل دو اخطاره و اخراج شد.

با وجود این پیروزی غیرمنتظره، نماینده آفریقا از صعود باز ماند، چرا که در بازی همزمان در ورزشگاه 974 سوئیس با نتیجه 3 بر 2 بر صربستان غلبه کرد و به عنوان تیم دوم جدول راهی مرحله بعدی شد. در این بازی ابتدا ژردان شکیری در دقیقه 20 برای سوئیسی‌ها گلزنی کرد. صربستان در ادامه با گل‌های آلکساندر میتروویچ (26) و دوشان ولاهوویچ (35) ورق را به سود خود برگرداند اما بریل امبولو مهاجم سوئیس یک دقیقه به پایان کار دوباره نتیجه را به تساوی کشاند. در نیمه دوم سوئیسی‌ها بازی را طوفانی آغاز کردند و تنها سه دقیقه پس از شروع توسط رمو فروئلر گل سوم را به ثمر رساند و با همین گل برنده بازی شد.

با این نتایج برزیل 6 امتیازی ماند اما به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به سوئیسی که همین تعداد امتیاز دارد (2 به یک) صدرنشین جدول ماند و به عنوان تیم اول گروه G به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد جایی که باید با کره جنوبی تیم دوم گروه H روبرو شود.

سوئیس نیز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی رفت و باید با پرتغال تیم اول گروه H پیکار کند.

وضعیت جدول گروه H با نتایج شب پایانی مرحله گروهی به شرح زیر است:

تیم ملی فوتبال برزیل , تیم ملی فوتبال پرتغال , تیم ملی فوتبال کامرون , اتحادیه فوتبال سوئیس , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر ,

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 894077

مهمترین اخبار ایران و جهان: