نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 11:25

نوجوان هوادار مراکش در ناآرامی‌های فرانسه جان باخت

پس از شکست تیم ملی فوتبال مراکش از فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی، چند شهر فرانسه و بلژیک دچار ناآرامی و یک هوادار ۱۴ ساله مراکش کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال پایان مسابقه فوتبال مراکش و فرانسه در جام جهانی فوتبال، یک نوجوان حامی مراکش در شهر «مون‌پلیه» فرانسه توسط خودرو زیر گرفته شد و جان باخت.

منابع رسانه‌ای از قبیل روزنامه «دیلی‌میل» از ناآرامی‌های چهارشنبه شب (دیشب) در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه و بلژیک بعد از مسابقه فوتبال نیمه نهایی جام جهانی خبر دادند.

طبق این گزارش، یک پسر نوجوان حامی مراکش در شهر مون‌پلیه توسط خودرو زیر گرفته شد و جان باخت. فیلم تکان‌دهنده‌ای از لحظه زیر گرفتن او در حالی که هواداران مراکشی پس از شکست در نیمه نهایی در حال شورش بودند، منتشر شده است.

 

 

شماری از افراد قصد داشتند پرچم فرانسه را از راننده خودرو بگیرند و آن‌را پاره کنند. او هم وحشت‌زده شده و با خودرو به جمعیت هواداران مراکش یورش می‌برد که در پی آن یک نوجوان ۱۴ سااله به‌شدت زخمی شده و در بیمارستان جان خود را از دست می‌‌دهد.

پلیس فرانسه این خودرو را برای تحقیقات ضبط و جستجو برای یافتن راننده را نیز آغاز کرده است.

 

بنا بر گزارش دیلی میل، علاوه بر مون پلیه، نیس و پاریس در فرانسه، چند شهر در بلژیک هم صحنه ناآرامی‌ها و حضور نیروهای ضد شورش برای مقابله با هواداران دو تیم بوده است.

شهرهای مختلف فرانسه و بلژیک شب گذشته به صحنه درگیری هواداران در خیابان‌ها آتش زدن سطل‌های زباله در خیابان‌ها و توسل نیروهای ضد شورش به ماشین‌های آب پاش و باتوم‌ برای سرکوب ناآرامی‌ها تبدیل شد.

 

از بروکسل پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا و ناتو خبر رسیده که حدود ۱۰۰ طرفدار مراکش در یکی از خیابان‌ها تجمع و به سمت پلیس اشیاء مختلف پرتاب کردند که کار به حضور نیروهای ویژه ضد شورش و سرکوب حامیان مراکش با گاز اشک آور کشید.

بنا بر گزارش دیلی میل، شب گذشته حدود ۱۰ هراز نیروی پلیس در فرانسه و بلژیک خود را برای ناآرامی‌ در خیابان‌ها آماده ‌کردند. حدود ۲۲۰۰ نیروی پلیس که بسیاری از آنها مجهز به تجهیزات ضد شورش بودند، فقط در پاریس مستقر شدند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 912333

مهمترین اخبار ایران و جهان: