نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 22:19

اذعان زلنسکی به قدرت روسیه برای وفق دادن خود با تحریم های اروپا

رئیس جمهور اوکراین ضمن انتقاد از کُند شدن تحریم های اروپا علیه روسیه، اذعان کرد که مسکو با گذر زمان، بهتر و بیشتر خود را با این تحریم ها وفق می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که روسیه با گذر زمان، بیشتر و بهتر با تحریم‌ها سازگار می‌شود. وی در عین حال از کشورهای غربی خواست به تصویب تحریم‌های جدید علیه مسکو سرعت بخشند.

بر اساس این گزارش، «ولودیمیر زلنسکی» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز پنجشنبه با «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا که یه کیف سفر کرده است، گفت: ما مشاهده می‌کنیم که سرعت تحریم‌ها در اروپا علیه روسیه کمی کاهش یافته است، در حالی که روسیه به سرعت خود را با تحریم‌ها وفق می‌دهد، بنابراین سرعت بخشیدن و اصلاح این وضعیت برای ما مهم است.

زلنسکی گفت که با «فون در لاین» درباره اقدامات محدودکننده احتمالی علیه روسیه در چارچوب دهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا که در حال آماده‌سازی است، گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه گفت که اتحادیه اروپا قصد دارد دهمین بسته تحریمی را علیه روسیه قبل از ۲۴ فوریه - سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین - اعمال کند.

اتحادیه اروپا از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون ۹ بسته تحریم اقتصادی را علیه نهادها و شخصیت‌های روسیه اعمال کرده است. سران اتحادیه اروپا در حال حاضر برای حضور در نشست اتحادیه اروپا و اوکراین که روز جمعه ۳ فوریه برگزار می‌شود، به کی یف سفر کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015877

مهمترین اخبار ایران و جهان: