نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 21:26

حاج قاسم ثابت کرد جنگ با مستکبران محدود به مرزهای جغرافیایی نیست

همرزم شهیدسلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی نخستین فرمانده‌ای بود که در ابعاد جهانی ثابت کرد که جنگ ما با مستکبران و صهیونیست‌ها محدود به مرزهای جغرافیایی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کاظمی کیاسری امروز در مراسم سالگرد شهادت شهیدحاج قاسم سلیمانی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی نخستین فرمانده‌ای بود که در ابعاد جهانی ثابت کرد که جنگ ما با مستکبران و صهیونیست‌ها محدود به مرزهای جغرافیایی نیست.

وی با بیان اینکه مرز ما با مستکبران را اعتقادات و باورهای ما تعیین می‌کند، اضافه کرد: تاکتیک افزایش عمق راهبردی را حاج قاسم سلیمانی به روس‌ها یاد داد و سردار دل‌ها اولین کسی بود که به بعضی از سیاست‌مداران داخلی ثابت کرد که اگر برای مقابله با عوامل صهیونیست‌ها خارج از مرزها نجنگیم و به کمک عراق و سوریه نرویم، مجبوریم صدها برابر آن در داخل کشور برای مقابله با آنها هزینه کنیم.

کاظمی کیاسری با ذکر اینکه وجود حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سوریه نشان می‌دهد که مرزهای اعتقادی ما در این کشور قرار دارد، گفت: مقابله با زیاد‌ه‌خواهی مستکبران و شکست دادن سیاست محاصره منطقه‌ای آمریکایی‌ها مسیری بود که حاج قاسم به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور سوریه نشان داد و حاج قاسم با پوتین کاری که در کمتر از 2 روز بزرگ‌ترین ناو جنگی‌اش را از دریای مدیترانه برای مقابله با داعش حرکت داد.

روس‌ها در جنگ سوریه چشم به دهان حاج قاسم داشتند

وی ادامه داد: اخلاص، نبوع و بصیرت بالای حاج قاسم باعث شد که پوتین به عنوان رئیس‌جمهور ابرقدرت نظامی و اقتصادی جهان با تفکرات حاج قاسم همراه شود. بنده سال‌ها در سوریه جنگیدم و می‌توانم شهادت دهم که روس‌ها برای عملیات نظامی خود چشم به دهان حاج قاسم داشتند و برای هر حرکت نظامی خود از ایشان دستور می‌گرفتند.

همرزم شهیدسلیمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نقشه دشمن برای ترور حاج قاسم نظامی را نقشه‌ای ابلهانه و ساده‌لوحانه توصیف کرد و گفت: هدف دشمن از به شهادت رساندن حاج قاسم افول محور مقاومت اسلامی بود، اما خون شهید سلیمانی ملت‌های اسلامی را برای مقابله با آمریکا و صهیونیست‌ها بیدارتر کرد و امروز آنها نسبت به زمان حیات حاج قاسم در وضعیت بدتری قرار دارند.

کاظمی کیاسری با بیان اینکه مخوف‌ترین ائتلاف تاریخ را اسرائیل، کشورهای عربی و آمریکا شکل داده بودند، افزود: محور همه برنامه‌های این ائتلاف به پیروزی رساندن داعش و تشکیل دولت تکفیری بود، اما شهید سلیمانی با ایجاد جریان مقاومت اسلامی این توطئه را درهم شکست و این ائتلاف را برای همیشه مضمحل کرد.

جبهه مقاومت دیوار نامرئی و سختی بود که حاج قاسم در مقابل مستکبران ساخت

فرمانده تیپ 82 صاحب‌الأمر(عج) سپاه استان قزوین هم در این مراسم اخلاق حسنه، حضور به موقع در میدان و سازماندهی نیروها با تکیه بر رفتار درست را از شاخصه‌های اصلی مکتب حاج قاسم دانست و گفت: دلیل اینکه حاج قاسم به مالک اشتر زمانه ما تبدیل شد، این بود که مانند مالک اشتر همیشه در دفاع از حریم اسلام و پای کار بود و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد.

سردار مهرداد افروزی با ذکر اینکه برای بسیاری از فرماندهان نظامی جنگ با کفار و مستکبران بعد از دفاع مقدس تمام شده بود، اضافه کرد: با این حال حاج قاسم تا 30 سال پس از پایان دفاع مقدس هم در قامت سرباز صدیق ولایت برای جهاد با کفار تلاش می‌کرد و اجازه نمی‌داد که آنها بتوانند به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شده و کشورهای اسلامی را فتح کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با تشکیل جبهه مقاومت یک دیوار نامرئی اما بسیارسخت در مقابل نفوذ مستکبران و کافران کشید و کاری کرد که دشمن در هیچ نقطه‌ای از منطقه برای نقشه کشیدن و توطئه علیه جهان اسلام اطمینان خاطر نداشته باشد.

فرمانده تیپ 82 سپاه استان قزوین در ادامه سخنانش با بیان اینکه حاج قاسم مقام بزرگ خود نزد ولی فقیه را با 40 سال مجاهدت شبانه‌روزی به دست آورد، گفت: فرماندهی 10 هزار نفر بسیجی لشگر ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس تازه شروع کار حاج قاسم بود و او تنها فرمانده‌ای بود که تجربیات دوران دفاع مقدس را مانند گنجینه‌ای حفظ کرد و با آن جبهه مقاومت را ساخت.

سخت‌کوشی و همت بلند ویژگی بی‌بدیل حاج‌قاسم بود

افروزی سخت‌کوشی و همت بلند را ویژگی بی‌بدیل حاج قاسم دانست و افزود: هر جا مسلمانان در منطقه دچار مشکل می‌شدند و با خطر تجاوز مستکبران مواجه می‌شدند، حاج قاسم بدون هیچ توقع و پیش‌شرطی برای کمک آنها می‌شتافت و امروز استقلال سوریه، عراق، لبنان و یمن به خاطر تلاش‌های حاج قاسم و به برکت منشی است که او به مجاهدان مسلمان آموخت.

وی ادامه داد: هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم حاج قاسم باشیم، اما اگر شاخصه‌های اخلاقی او را در زندگی خود به کار بگیریم و در تبعیت از ولایت حاج قاسم را الگوی خود بدانیم و البته مانند حاج قاسم اهل تلاش و مجاهدت باشیم، می‌توانیم شاگرد راستین مکتب حاج قاسم باشیم و نکته مهم این است که باید مانند حاج قاسم عمل و عقیده ما یکی باشد.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 957477

مهمترین اخبار ایران و جهان: