نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 19:03

امام جمعه گلستان: انقلاب اسلامی مکتب سرخ تشیع را احیا و به جهانیان معرفی کرد

امام جمعه گلستان گفت: انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی و مکتب سرخ تشیع را برای نخستین بار در جهان احیا و آن را به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه گلستان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در محل مصلی گلستان برگزارشد، ضمن تبریک میلاد پرخیر و برکت امام جواد(ع) و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهارکرد: انقلاب اسلامی که ۴۳ سال از عمر مبارک آن سپری شده آثار و برکات بسیار زیادی داشته، اسلام ناب محمدی و مکتب سرخ تشیع را برای نخستین بار در جهان احیا و آن را به جهانیان معرفی کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به مردم عزت، عظمت، اعتبار، حیات معنوی  بخشید، به مستضعفان عالم دل و جرات داد، کمر مستکبران را درهم شکست، هم مردم را از قید و بنداسارت طاغوت، استکبار و استعمار و هم دین و مظاهر دینی را آزاد کرد.

امام جمعه گلستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دین، مساجد، منابر، حسینیه‌ها و فرهنگ اصیل ما را از اسارت آزاد کرده، بیان کرد: مقام معظم رهبری این رهبر حکیم و فرزانه همواره بر نشر دستاوردهای انقلاب و حفظ آن تاکید داشته‌اند، دهه فجر بهار جهاد تبیین و بهترین فرصت برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام بزرگ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام نورپور تاکیدکرد: باید به صورت هنرمندانه منطقی و مستدل خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه به ویژه برای نسل نوجوان و جوان بازگو شود، نسل‌های آینده باید مطلع شوند که ما قبل از انقلاب چه وضعی داشتیم و بعد از آن چه کارهایی به برکت انقلاب در این کشور صورت گرفته، باید جوانان ما بدانند که در سایه انقلاب، به استقلال، آزادی، پیشرفت وحکومت اسلامی دست یافته‌ایم و مردم امروز بر سرنوشت خویش حاکمند.

وی گفت: باید جوانان ما بدانند کشوری که روزی شاه آن اسیر سفیر کشورهای بیگانه بود، امروز قدرت‌های بزرگ را به چالش می‌کشد،  امروز به برکت انقلاب و خون پاک شهیدان و رهبری امامین انقلاب، ایران اسلامی به یک قدرت و قطب منطقه‌ای تبدیل شده است.

خطیب نماز جمعه گلستان، با اشاره به اینکه امروز دنیا به مردم غیور ولایتمدار ما با دید عظمت، احترام و عزت نگاه می‌کند، تاکید کرد: باید همه بدانند که علی رغم مشکلات سنگین و تحریم‌های تحمیلی توسط دشمنان به این نظام، امروز نظام مظلوم و مقتدر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علوم، فنون، صنایع، نظامی، پزشکی، هسته‌ای، نانو، هوا و فضا، سدسازی، توسعه آموزش عالی وده‌ها عرصه دیگر تاکنون به خوبی درخشیده وبه موفقیت‌های چشمگیری دست یافته، امیدواریم مسؤولان فرهنگی و گروه‌های جهادی و دلسوزان انقلاب در ایام دهه مبارک فجر، برای تبیین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اقدامات خوبی انجام بدهند.

وی با تاکید بر سنت حسنه اعتکاف گفت: سنت اعتکاف تمرین عملی بندگی و دارای اجر و تاثیر فراوان است، درقرآن کریم اعتکاف معادل طواف خانه خدا شمرده می‌شود، هر کس برای خدا با قصد خالص یک روز اعتکاف نگه دارد، خدا همه گناهان او را می بخشد.

امام جمعه گلستان در ادامه با اشاره به گرانی‌های اخیر کالاها و خدمات در کشور اظهار داشت: از کارگذاران دولت و نمایندگان مجلس درخواست  می‌کنیم که فکر اساسی به این گرانی‌های اخیر کنند، امیدواریم دولت محترم در تیم اقتصادی خودش تجدید نظر داشته باشد و شرایط و وضعیت را اصلاح کند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه سراسری نماز، آن را چراغ روشنی برای متولیان فرهنگی و عموم مردم دانست و ادامه داد: امیدواریم دستگاه‌های مسؤول و مخاطبان این پیام، به رسالت اصلی خویش در تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره نماز در جامعه به ویژه نماز جوانان لباس عمل بپوشانند.

خطیب نمازجمعه بخش گلستان در ادامه ضمن محکوم کردن توهین بعضی از کشورهای غربی به ساحت قدسی قرآن مجید،گفت: اهانت چند کشور اروپایی به قرآن مجید دل همه مسلمانان را به درد آورد و به تعبیر مقام معظم رهبری این اهانت جنون‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد هدف استکبار و دشمنان، اسلام و قرآن است، ولی دشمن بداند با خورشید و نور عالم تاب نمی‌توان مبارزه کرد.

حجت الاسلام نورپوربا بیان اینکه قرآن کتابی عزیز، مقتدر و کلام حق است، خاطرنشان کرد: آینده از آن قرآن و اسلام است، کشورهای اسلامی و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید با این سیاست شیطانی و پلید توهین به مقدسات قریب به دو میلیارد مسلمان مقابله کنند. چگونه است که غربی‌ها اجازه نمی‌دهند کسی درباره هولوکاست سخنی بگوید و سوالی کند، ولی به خود اجازه می‌دهند به پیامبر اعظم و قرآن کریم و ارزش های اسلامی امت مسلمان اهانت کنند.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1001333

مهمترین اخبار ایران و جهان: