نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 16:28

دستگاه های اجرایی برای ریل گذاری اقتصادی برنامه ریزی داشته‌ باشند

قزوین- استاندار قزوین با بیان اینکه شرایط استان در پرداخت تسهیلات حمایتی دولت نسبت به قبل مطلوب تر شده است، گفت: دستگاه های اجرایی در حوزه ریل گذاری اقتصادی برنامه ریزی جدی تری داشته‌ باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین اظهار داشت: در چند ماه گذشته عقب ماندگی در پرداخت تسهیلات که بخشی از آنها منشأ ملی داشت و برخی هم تکالیف استانی بود، جبران شده است و شرایط استان در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت نسبت به قبل مطلوب‌تر شده است.

وی افزود: مقیاس سنجش استان در حوزه پرداخت و نوع تسهیلات باید براساس ظرفیت و اندازه اقتصادی استان صورت گیرد، چراکه استان قزوین جزو استان‌های مطرح کشور در زمینه ظرفیت‌های اقتصادی می‌باشد و باید در عملکرد هم در همین مقیاس حرکت کنیم.

اعلایی گفت: کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین فقط وظیفه پیگیری تسهیلات را ندارد و دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر پرداختن به موضوع تسهیلات بر فعالیت‌های اقتصادی اثرگذار هم تمرکز کنند.

استاندار اضافه کرد: تسهیلات بانکی اهرم توسعه است و با ریل گذاری اقتصادی تفاوت دارد و دستگاه‌های اجرایی در حوزه ریل گذاری اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ظرفیت دشت قزوین در حوزه‌های اقتصادی باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد چراکه دشت قزوین در تولید غذا و درآمد اثر گذار است و باید این اثرگذاری روز به روز افزایش پیدا کند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات با رویه فعلی یک اقدام معمولی و تا حدود زیادی غیرموثر در پیشرفت اقتصادی به حساب می‌آید و باید تسهیلات را به صورت مؤثرتر پرداخت کنیم.

اعلایی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار هم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فعالین اقتصادی برخی از کشورهای همسایه آماده سرمایه گذاری در استان هستند و باید با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری توان نمایندگی وزارت خارجه، این سرمایه گذاران را به نحو احسن در استان جذب کرد.

استاندار اضافه کرد: استان قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی در رتبه‌های بالایی کشور قرار دارد که نشانگر این است که ظرفیت پذیرش بالایی در استان وجود دارد، موضوعی که باید با تلاش و پیگیری مسئولان روز به روز ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات پایین‌تر از میانگین کشوری هستند در پرداخت تسهیلات هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنند و آمار خود را به سطح مورد انتظار برسانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990933

مهمترین اخبار ایران و جهان: