نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 11:01

بیش از ۷۹۰ نفر از مستمری بیمه بیکاری در کاشان استفاده می کنند

کاشان - رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۹۰ نفر از مستمری بیمه بیکاری در کاشان استفاده می کنند.

محمد باغبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اینکه ایشان در سخنان خود تاکید بر رشد و رونق تولید دارند از این جهت است که این موضوع هم باعث ایجاد اشتغال می‌شود و هم باعث می‌شود که اقتصاد خانواده‌ها رونق پیدا کند.

وی با اشاره به بروز برخی از مشکلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی ابراز داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب دولت سیزدهم اهتمام جدی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه بازگشت واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال به تولید یک اصل مهم برای اشتغال زایی است، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع به جد توسط مسئولین محلی و استانی و کشوری پیگری می‌شود و امیدواریم با حمایت‌های انجام شده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

درخواست بانوان کاشانی برای بیمه بیکاری کمتر از آقایان است

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد شاغل در کارگاه‌ها ممکن است به دلایل مختلف از مستمری بیمه بیکاری در طول سال استفاده کنند، گفت: آقایان بیشتر از خانم‌ها برای استفاده از بیمه بیکاری اصرار دارند.

باغبانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۹۰ نفر از مستمری بیمه بیکاری در کاشان استفاده می‌کنند، تاکید کرد: سال گذشته این آمار یک هزار و ۸۵۰ نفر بود که با معرفی کارگران متقاضی بیمه بیکاری به شرکت‌های تولیدی تعداد این افراد به شکل محسوسی کاهش یافت.

وی افزود: نکته جالب در پرونده‌های متشکله برای دریافت بیمه بیکاری این است که درخواست خانم‌ها برای بیمه بیکاری بسیار کمتر از آقایان است به شکلی که از تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری ۷۰ درصد آقا و ۳۰ درصد خانم هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: خانم‌ها تلاش می‌کنند تا با فضای کار بهتر و بیشتر مأنوس شوند و کسب درآمد کنند ولی آقایان که نان آور خانواده هستند تقاضای بیشتری برای دریافت بیمه بیکاری و جدا شدن ازفضای کسب و کار را دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111777

مهمترین اخبار ایران و جهان: