نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 09:21

نگاه دولت به صادرات تغییر کند/ حمایت از تولیدکنندگان، تولید را افزایش می‌دهد

یک تولید کننده و کارآفرین با تاکید بر اینکه راهکار رشد تولید برنامه جامع دولت در حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: در واقع این حمایت شاید هزینه‌ای کوتاه مدت برای دولت باشد، اما در بلندمدت منجر به بازگشت هزینه‌هاست، در واقع هزینه کردن در حوزه تولید سرمایه‌گذاری است.

رضا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تولید داخلی منجر به کاهش بهای تمام شده محصولات می‌شود، عنوان کرد: قیمت تمام شده پایین محصولات تولید داخلی و هزینه‌های ریالی آن تا قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسد حتی اگر ارزش واحد پول ایران افت هم کند، باز هم تورم پایین‌تری نسبت به مصرف کالای مشابه خارجی دارد.

وی بیان کرد: تولید داخل و در نتیجه افزایش عرضه و کاهش تقاضا، همچنین تحویل به موقع محصول در داخل کشور به خصوص در مواقع حساس و در زمان کمبود محصول از گرانی و تورم کالا پیشگیری می‌کند.

کارآفرین و تولید کننده لرستانی، با بیان اینکه با رشد تولید داخلی همزمان شاهد تولید ثروت و اشتغال‌ خواهیم بود، گفت: این اتفاق باعث توزیع عادلانه ثروت میان اقشار کارگر جامعه که در واحدهای تولیدی فعال هستند، می‌شود.

 خسروی خاطرنشان کرد: رشد آمار اشتغال‌زایی منجر به کاهش بیکاری، مشاغل کاذب و قاچاق محصولات خارجی و در نتیجه مهار تورم است.

وی با تاکید بر اینکه راهکار رشد تولید برنامه جامع دولت در حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: در واقع این حمایت شاید هزینه‌ای کوتاه مدت برای دولت باشد، اما در بلند مدت منجر به بازگشت هزینه‌هاست، در واقع هزینه کردن در حوزه تولید سرمایه‌گذاری است.

تولیدکننده و کارآفرین با اشاره به اینکه راه مهار تورم افزایش تولید داخلی است، بیان کرد: اگر واحد های تولیدی را به سه دسته در حال شکل گیری، نو پا و بالغ تقسیم بندی کنیم، حمایت‌ها از این سه دسته متفاوت است.

خسروی گفت: دولت باید از واحد‌های تولیدی در حال شکل گیری حمایت‌های شجاعانه داشته باشد، حمایت‌ها از دسته دوم عمیق ،هدفمند و آموزش محور باشد.

وی تاکید کرد: اما حمایت از دسته سوم که به تعبیری آمادگی صادرات را دارند، باید در قالب اصلاح قوانین صادراتی انجام بشود.

این تولید کننده و کارآفرین لرستانی خاطرنشان کرد: نگاه دولت به صادرات باید تغییر کند، حمایت‌ها از صادر کنندگان باید در قالب تسهیلات و سرمایه‌گذاری ، دانش افزایی، حمایت‌های معنوی و تسهیل‌گری امور اداری باشد.

وی معتقد است: هزینه‌ای که دولت از سهم صادرات برمی‌دارد، باید با ارفاق در حال تولید کننده باشد.

خسروی گفت: در واقع دولت برای تولید کننده داخلی که توان تولید محصول با کیفیت و در نهایت صادرات آن را دارد ، ایجاد انگیزه کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152533

مهمترین اخبار ایران و جهان: