نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:13

امور عرصه اقتصادی به مردم واگذار شود

امام جمعه دماوند گفت: در عرصه اقتصاد باید امور را به مردم واگذار کنیم و موانع را از سر راه آنها برداریم و کلید حل مشکلات کشور در دست مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۲ در مصلی نماز جمعه این شهر اظهار کرد: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار معنویت و قرآن با بهار طبیعت را به همه شما نمازگزاران محترم تبریک عرض می کنم .

وی افزود: بهار واقعی مردم و خرمی روزگار امام زمان (عج) است که باید راهی برای اتصال و ارتباط با ایشان باز کنیم و آن انجام کارهایی بوده که مورد رضایت آن بزرگوار است؛ رسیدگی به فقیران شیعه از راههای خشنود کردن امام عصر (عج) و انفاق و صدقات و خیرات از سنت‌های ارزشمند معصومین (ع) است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، گفت: از فرماندار گرامی و مسئولین محترم شهرستان دماوند تقاضا داریم برای تحقق شعار سال در این منطقه کارگروه‌های خاص تشکیل دهند تا خواسته مقام معظم رهبری در دماوند عملیاتی و اجرا شود.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: شهرستان دماوند استعداد خوبی برای رشد تولیدات کشاورزی، دامداری، محصولات باغی و تولید عسل مرغوب دارد؛ برنامه‌ریزی برای تولید انبوه و ارتقای کیفیت سیب و گردو در دماوند و حمایت از باغداران بزرگ و حل مشکلات آنها باید با همت مضاعف مسئولین انجام شود.

وی بیان کرد: پیگیری ساخت و تکمیل واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی دماوند و شنیدن درد دل سرمایه‌گذاران و کارخانه داران و رفع موانع تولید باید با قوت و دلسوزی از سوی مسئولین انجام گیرد؛ با راه‌اندازی و فعال شدن کامل شهرک‌های صنعتی در دماوند مشکل اشتغال در این شهرستان حل خواهد شد.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: تولید انبوه هم برای صنعتگران، هم برای کشاورزان سودآور و امیدآفرین است و باید تلاش کنیم و موانع تولید را برطرف کنیم؛ باید کمک کنیم باغداران بازارهای هدف خود را پیدا کنند؛ نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و باغی کشاورزان را دچار سردرگمی کرده است و وجود نداشتن صنایع تبدیلی در دماوند تولیدکنندگان میوه را دچار ضرر و زیان می‌کند.

فتاح‌دماوندی افزود: آنقدر باید تولیدات ایران با کیفیت را زیاد کنیم که درآمد کشور از صادرات و ارزآوری تامین شود؛ بازار ایران با ۸۵ میلیون نفر جمعیت و بازارهای کشورهای همسایه با صدها میلیون نفر متقاضی، متقاضی تولیدات غذایی، پوشاکی و صنعتی ایرانی است.

وی گفت: عامل مهار تورم، تولید انبوه، فعال‌کردن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و سپردن عرضه و تقاضا به مردم است؛  همانطور که در عرصه سیاست به پشتیبانی و حمایت مردم نیاز داریم، در عرصه اقتصاد هم باید امور را به مردم واگذار کنیم و موانع را از سر راه آنها برداریم و کلید حل مشکلات کشور در دست مردم است و باید امور را به آنها واگذار کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1108233

مهمترین اخبار ایران و جهان: