نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 11:10

آمار خودروهای ورودی در نوروز به گلستان از ۸۰۰ هزار مورد عبور کرد

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در طرح نوروزی امسال تا چهاردهم فروردین ۸۲۳ هزار و ۱۵۵ خودرو به گلستان وارد شده که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین، ۱۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۷۶ تردد خودرو در جاده های گلستان ثبت شده و طی این مدت ۸۲۳ هزار و ۱۵۵ خودرو به استان وارد شده که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی در استان ۵۱۵ خودرو بود، ادامه داد: این عدد در سال گذشته ۵۲۶ دستگاه بوده است.

طبق گفته وی پرترددترین مسیر، محور علی آبادکتول به گرگان با ۸۰۲ هزار و ۹۸۰ تردد بوده است.

مصدقی با بیان اینکه پنج درصد خودروهای عبوری وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند، گفت: ساعت اوج ترافیک بین ۱۷ الی ۱۸ بوده و میانگین سرعت هم ۷۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: از چهار محور خروجی و ورودی استان، بیشترین آمار ورود خودرو در چهاردهم فروردین به گلوگاه- کردکوی با ۱۵ هزار و ۹۶۵ فقره ورود اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفندماه) تا چهاردهم فروردین ۲۹ نفر در جاده‌های گلستان بر اثر تصادف جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در همین مدت ۲۴۸ نفر در سوانح رانندگی گلستان مجروح شدند که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مصدقی همچنین عنوان کرد که از ابتدا طرح نوروزی تا چهاردهم فروردین، ۱۷ هزار و ۳۴۴ سفر با خودروهای سواری، اتوبوس و مینی بوس در استان انجام شده و ۱۳۷ هزار و ۵۱۹ مسافر با آن جابجا شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126577

مهمترین اخبار ایران و جهان: