نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:58

«عدم توجه به جلو» علت ۵۰ درصد تصادفات نوروزی پایتخت

جانشین پلیس راهور پایتخت گفت: عدم توجه به جلو در ایام نوروز رتبه اول علت وقوع تصادفات پایتخت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور از وقوع 50 درصدی علل تصادفات شهر  تهران در مدت سپری شده از ایام نوروز  به دلیل عدم توجه به جلو رانندگان خبر  داد و گفت : راکبین موتورسیکلت بیشترین سهم تقصیر را از لحاظ کاربران ترافیکی داشتند.

 سرهنگ موسوی ‌پورگفت : با بررسی‌های  صورت گرفته و در مدتی که از ایام تعطیلات نوروزی 1402 سپری  شد مشخص شد که 50 درصد از تصادفات شهر تهران در این ایام به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان روی داده است.

وی افزود: رتبه بعدی علت تامه تصادفات به عدم رعایت حق تقدم و تغییر  مسیرهای ناگهانی بازمی‌گردد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاربران ترافیکی که سهم تقصیر در تصادفات داشتند اعلام کرد : در این آمار 22 درصد رانندگان خودروها ، 51 درصد راکبین موتورسیکلت و 27 درصد باقیمانده مربوط به عابرین پیاده بوده است که در تصادفات سهم تقصیر داشتند.

وی به ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره و به رانندگان توصیه کرد: این ماده صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات ، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب  حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌شود خودداری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128710

مهمترین اخبار ایران و جهان: