نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 23:31

بازدید ۳ میلیون و ۶۱۶ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های دزفول

دزفول- سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین سال جاری سه میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۷۸ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی دزفول دیدن کردند.

حمیدرضا خادم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یک ماه اخیر، ۹۳۵ هزار و ۳۸۱ مسافر از اماکن تاریخی، بیش از ۹۷۶ هزار نفر از اماکن تفریحی، ۲۳۴ هزار و ۱۹۵ نفر از اماکن مذهبی، ۹۸۲ هزار و ۶۶۸ نفر از جاذبه‌های گردشگری دست‌ساز، ۴۳۱ هزار و ۸۹۱ نفر از جاذبه‌های طبیعی دزفول دیدن کردند.

وی با اشاره به بازدید چهار هزار و ۳۱۵ نفر از جاذبه‌های سلامت و بالغ بر ۵۲ هزار نفر از موزه دزفول، افزود: از ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری، ۵۳ هزار و ۵۷۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی دزفول اقامت داشته‌اند.

خادم بیان کرد: از این میزان، ۲ هزار و ۴۴۷ نفر در هتل‌ها، یک هزار و ۳۰ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، یک هزار و ۵۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری، پنج هزار و ۸۷۲ نفر در مهمان‌پذیرها، یک هزار و ۴۸۸ نفر در هتل آپارتمان‌ها، پنج هزار و ۴۶۹ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی و ۳۵ هزار و ۷۸۱ نفر در خانه‌های مسافر اقامت داشته‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه ۲۳۰ نفر در پارک‌های ملی طبیعت‌گردی اقامت داشته‌اند، تصریح کرد: ۳۰۱ نفر در مجتمع‌های بین راهی اقامت داشته‌اند.

خادم با اشاره به اقامت بیش از یک میلیون و ۶ هزار نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۵۱ هزار و ۷۳۹ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری، گفت: به طور کلی میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری دزفول در یک ماه اخیر یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۳۶۳ نفر بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130410

مهمترین اخبار ایران و جهان: