نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 11:24

لزوم افزایش میزان ماندگاری گردشگران در زنجان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: قبلا حضور گردشگران در زنجان نصف روز بود یعنی تقریبا هیچ، اما خوشبختانه در چند سال اخیر میزان ماندگاری در زنجان افزایش یافته که امیدواریم با تلاش مسئولان بیشتر هم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت الله شیخ علی خاتمی در دیدار نوروزی با کارکنان میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان زنجان اظهار کرد: یکی از شاهکارهایی که به وجود آن در زنجان می‌بالیم، گنبد تاریخی سلطانیه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: گنبد تاریخی سلطانیه دستور سلطان محمد خدابنده در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد و همین موضوع یعنی جاذبه اسلام زیاد است.

وی با اشاره به اینکه همه باید حافظ و نگهدار چنین مواریث ارزشمندی باشند، اضافه کرد: باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم و زنجان را به ایرانیان بشناسانیم.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر افزایش حضور گردشگران در استان زنجان ادامه داد: قبلا حضور گردشگران در زنجان نصف روز بود یعنی تقریبا هیچ، اما خوشبختانه در چند سال اخیر میزان ماندگاری در زنجان افزایش یافته که امیدواریم با تلاش مسئولان بیشتر هم شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون قدر داشته‍های خود را در استان زنجان ندانسته‌ایم اضافه کرد: اگر همین بناهای تاریخی در چین بود، استفاده بهتری از آن می‌کردند.

وی در ادامه به اقدامات انقلاب اسلامی ایران در ۴۴ سال گذشته اشاره کرد و افزود: باید این دستاوردها به نسل جوان بازگو شود، چون ایران در این مدت در مقابل همه ناملایمات ایستادگی کرده و به این درجه از مقاومت و پیشرفت رسیده است.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112110

مهمترین اخبار ایران و جهان: